آغاز جست و جوی وسیع برای یافتن جسد آخرین سرنشین بالگرد سقوط کرده در خزر

7 آذر سال جاری در سانحه دلخراش سقوط Fall بالگرد شرکت نفت خزر در دریای مازندران 5 سرنشین این بالگرد کشته شدند که طی عملیات جست و جو، غواصان موفق به کشف اجساد 4 نفر از سرنشینان شدند اما جسد علی مرداسی هنوز پیدا نشده است.

مرحوم علی مرداسی اهل شهرستان ایذه خوزستان که بر روی سکوی نفتی مشغول جوشکاری بود دچار عارضه قلبی می شود و بالگرد برای امدادرسانی به وی به پرواز درمی آید اما به دلیلی نامعلوم دچار مشکل شده و در دریای مازندران سقوط می کند.

فرماندار بهشهر گفت: روز گذشته خانواده مرحوم علی مرداسی پس از طی کردن مسافت طولانی از خوزستان در جنوب کشور به بهشهر مازندران آمدند و خواسته آن ها پیدا کردن نشانی هر چند کوچک از مرحوم مرداسی است.

سید خالق سجادی اظهار کرد: خانواده مرحوم علی مرداسی روز گذشته پس از گشت زنی در بندر امیرآباد و منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر، با فرماندار بهشهر و مدیر عملیات شرکت ایران فجر دیدار کردند و خواستار جست و جوی مجدد برای یافتن جسد مرحوم مرداسی شدند. با خواسته خانواده مرحوم مرداسی موافقت شده است و عملیات جست و جو آغاز می شود. به اداره شیلات، شرکت های ساحلی و ماهی گیران اعلام شده است که اگر در ساحل دریای بهشهر و نزدیک منطقه سقوط بالگرد، بقایای جسد و یا اشیایی از بالگرد را پیدا کردند سریعا به دستگاه ها اطلاع دهند.

مدیر عملیات شرکت ایران فجر  گفت: با توجه به درخواست خانواده مرحوم علی مرداسی مبنی بر جست و جوی مجدد، مدیریت شرکت نفت خزر دستور عملیات جست و جوی مجدد را صاد کردند و از فردا چهارشنبه 16 دی عملیات جست و جو برای یافتن جسد علی مرداسی با استفاده از یک گروه از غواصان مجرب در دریای خزر بهشهر آغاز می شود.

علی قاسمپور اظهار کرد: 3 گروه غواصی شامل حدود 18 غواص از 7 آذر که سانحه سقوط بالگرد در دریای بهشهر صورت گرفت عملیات جست و جو را آغاز کردند و پایان آذر، اتمام جست و جو به طور رسمی اعلام شد. در این عملیات غواصان موفق به کشف اجساد 4 نفر از سرنشینان شدند اما هیچ نشانی از جسد علی مرداسی یافت نشد.

قاسمپور افزود: جعبه سیاه بالگرد که حدود 2 هفته پیش در حین عملیات جست و جوی غواصان پیدا شد همچنان در حال بررسی است و هنوز علت دقیق سقوط بالگرد مشخص نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟