روزنامه ساندی اکسپرس در گزارشی نوشت: پلیس Police آلمان از بازداشت فردی خبر داد که در جشن‌های سال نو در برلین با فریاد «بمب» مردم را به وحشت انداخته بود.

در این گزارش آمده است: این مظنون از جمله افرادی بود که نزدیک دروازه «براندنبورگ» در برلین برای برگزاری جشن‌های سال نو میلادی جمع شده بودند. پلیس برلین در توییتر نوشت این مرد چندین بار فریاد «بمب» سر داد و از سوی مقامات مورد سرزنش قرار گرفت.

پلیس برلین اعلام کرد: «او هم اکنون سال 2017 را با ما جشن خواهد گرفت.»

توماس نئوندورف، سخنگوی پلیس برلین، گفت: «پس از حمله در فرانسه و بلژیک در سال گذشته، تدابیر امنیتی ما به شدت تشدید شده است.»

او همچنین گفت: «پس از حمله به برلین، تدابیر امنیتی بیش از پیش تشدید شده است. ما موانع بتنی در اطراف دروازه براندنبورگ قرار داده‌ایم.»

سخنگوی پلیس برلین افزود: «ما خودروهای زرهی و افسران پلیس خود را در این مکان‌ها مستقر کردیم و آن‌ها به اسلحه‌های نیمه خودکار مجهز هستند.»

هزار و هشتصد افسر پلیس و ششصد افسر امنیتی در این منطقه مستقر شدند.

آلمان و شماری از کشورهای اروپایی در شرایط هشدار به سر می‌برند و در بحبوحه تهدید به حملات تروریستی، نیروهای امنیتی بیشتری را برای برگزاری جشن‌ها در خیابان‌ها و اماکن عمومی مستقر کردند.

برلین در ماه دسامبر از سوی یک جوان بیست و چهار ساله تونسی به نام انیس عامری هدف قرار گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟