انهدام باند عتیقه فروشان قلابی/ چهار نفر دستگیر شدند

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب گفت: در پی وصول گزارشات و اعلام شکایت احدی مبنی بر اینکه افرادی ناشناس با اغفال وی و شگردهای متقلبانه در قالب فروش عتیقه و سکه های قدیمی میلیاردها ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پس از انجام تحقیقاتی توسط بازپرس شعبه سوم ویژه مبارزه با جعل و کلاهبرداری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مقابله با افعال مجرمانه متهمین در دستور کار قرار و با تشکیل تیم ویژه در پلیس Police آگاهی استان و دستورات قضایی جهت شناسایی متهمین صادر و به پلیس ابلاغ شد.

سالاری با اشاره به شگرد این کلاهبرداران افزود: طبق گزارشات تیم عملیاتی و اطلاعاتی ویژه پلیس آگاهی کرمان روند کار مجرمین که بصورت باندی و حرفه ای عمل می‌کردند به این شکل بوده است که با سرقت Stealing مدارک شناسایی از داخل خودروها و بعضاً با خرید اسناد هویتی و اجاره‌ای از افراد، در چندین شهر فعالیت مجرمانه داشته و با افتتاح حساب به وسیله مدارک جعلی افراد زیادی را با روش وعده فروش عتیقه و سکه‌های قدیمی اغفال و از آنها مبالغ کلانی کلاهبرداری کرده‌اند.

دادستان کرمان تصریح کرد: پس از چندین ماه کار تحقیقاتی و عملیاتی متهمان شناسایی و محل‌ها و پاتوق‌های آنان مورد تعقیب و مراقبت قرار و در نهایت نیروهای پلیس و تیم عملیاتی به منازل و محل های اختفای مجرمان وارد و چهار نفر از اعضای اصلی باند دستگیر و چندین قبضه سلاح گرم مهمات جنگی و اسناد و مدارک جعلی و سیم کارت های تلفن همراه که متهمین با این وسایل به افعال مجرمانه متعددی اقدام می‌کردند و همچنین مواد مخدر Drugs و اسناد و مدارک سرقت شده از افراد مختلف کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: توسط اعضای این باند میلیاردها ریال از افراد مختلفی کلاهبرداری به عمل آمده و تاکنون چندین حساب بانکی که با سوء استفاده از اسناد سرقتی توسط متهمین افتتاح و از این حساب‌ها سوءاستفاده می‌کردند، مسدود شده است.

سالاری در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی همکاران قضایی و پلیس آگاهی استان کرمان در جهت برخورد قاطع با جرائم سازمان یافته اضافه کردند پرونده مذکور بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟