به گزارش رکنا، این شورش ۱۲ ساعت پیش‌تر با حمله گروهی از زندانیان به مسئول زندان Prison شروع شد. امنیت این زندان را یک شرکت خصوی امنیتی انگلیس برعهده دارد.

با بالا گرفتن آشوب، شماری از ماموران زندان با سپر وارد محوطه اصلی زندان شدند. وزارت دادگستری انگلیس تایید کرده است که به علت بزرگی این شورش، ماموران کنترل زندان را در دست گرفته‌اند.

اتحادیه افسران زندان نیز گفته است که در ابتدا ۲۶۰ زندانی Prisoner درگیر این آشوب بوده‌اند اما اکنون تعداد زندانیانی که دست به شورش زده‌اند به ۶۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک از زندانیان که در جریان این شورش‌ها زخمی شده از این زندان منتقل شده است. اما بر اساس گزارش‌ها جراحات وارده به این زندانی خطرناک نبوده‌اند.

تعدادی از نیروهای مخصوص ضدشورش موسوم به تورنادو نیز وارد این زندان شده‌اند که ۱۴۵۰ زندانی دارد و نیروهای بیشتری از سراسر انگلیس نیز برای کمک به کنترل این شورش، فراخوانده شده‌اند.

چندین مرد که خود را زندانی معرفی کرده‌اند مدعی شده‌اند که وضعیت نابسامان زندان دلیل این آشوب‌ها بوده است. آنها گفته‌اند که تعداد ناکافی کارکنان زندان، وضعیت نابسامان بهداشت و تغذیه و نگه داشتن زندانیان به مدت طولانی در سلول‌ها عوامل اصلی شورش در زندان بوده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 233126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟