به گزارش رکنا؛ سرهنگ "سید نورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اذعان داشت که افرادی از وی کلاهبرداری کرده اند. 
وی اضافه کرد: شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان پلیس گفت که چند روز قبل در یکی از سایت های اینترنتی، آگهی فروش دو تخته فرش دستباف را درج می کند و بعد از مدتی شخصی با او تماس گرفته و سرانجام دو مرد و یک خانم به آدرس وی آمده و پس از مشاهده دو تخته فرش دستباف، مبادرت به خرید آن می کنند و با ارائه یک فقره چک از محل خارج می شوند. 
سرهنگ حسینی ادامه داد: با مراجعه فروشنده به بانک، مشخص می شود که چک دریافتی فاقد موجودی و دارای سابقه مسدودی و امضاء آن نیز مطابقت نداشته و قبل آن مفقودی و سرقت Stealing 23 برگ چک از حساب چک صادر شده نیز در سامانه بانک ثبت شده است. 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: بلافاصله بررسی موضوع به تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع و اقدمات تخصصی برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز و در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی دیگری از همین چک ها و به این شیوه و شگرد در سطح شهر توزیع شده است. 
این مقام انتظامی تصریح کرد: در روند تحقیقات کارآگاهان، عامل اصل کلاهبرداری شناسایی شد و با استعلام سابقه هویتی فرد کلاهبردار مشخص شد که این فرد ساکن اراک بوده و دارای سابقه کیفری می باشد . 
سرهنگ حسینی ادامه داد: بلافاصله عملیات دستگیری وی آغاز شد و با هماهنگی دستگاه قضایی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد. 
وی افزود: با وجود دلایل و مدارک تهیه شده، متهم به جرم Crime خود با همدستی دو نفر دیگر از آشنایان خود اعتراف کرد. 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: که تا کنون چهار نفر از افرادی که از آنان کلاهبرداری شده است شناسایی شده اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال پیگیری می باشد. 
هشدار پلیس! 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان اعتماد بی جا و بیش از حد مالباختگان به افراد ناشناس را یکی از مهم ترین علل بروز کلاهبرداری خواند و گفت:‌ در خرید و فروش با افراد ناشناس به ویژه معاملاتی که به وسیله چک انجام می پذیرد لازم است نسبت به استعلام چک از بانک صادر کننده و احراز هویت ارائه کننده آن به جهت اطمینان از اصالت چک اقدام کرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 232419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟