نقشه شیطانی جوان مغازه دار برای زن جوان

هفته گذشته زن جوانی با حضور در پلیس فتای استان گلستان از فردی که در تلگرام او را برای اخاذی تهدید کرده بود، شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: چند هفته‌ای است فردی ناشناس برایم از طریق تلگرام پیام‌های تهدیدآمیز ارسال می‌کند. فرد مزاحم در این پیام‌ها می‌گفت به اطلاعات شخصی، خانوادگی و حتی عکس و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی‌ام دست پیدا کرده و آن را بزودی در تلگرام و دیگر فضاهای مجازی منتشر می‌کند. ابتدا به این پیام‌ها توجهی نکردم تا این که او بخشی از اطلاعات و اسرار خانوادگی و حتی چند عکس خصوصی‌ام را ازطریق تلگرام برایم فرستاد و معلوم شد او به همه اطلاعات شخصی و خانوادگی‌ام دسترسی دارد. حتی می‌دانست من با چه کسانی در تلگرام صحبت کرده‌ام.

زن جوان ادامه داد: فرد مزاحم تهدید کرده بود که باید با او ارتباط دوستی داشته باشم و برای منتشر نشدن اطلاعات و عکس‌های خصوصی و خانوادگی و چت هایم، طی چند مرحله ده میلیون تومان به او بپردازم. از ترس این‌که او تهدیدهایش را عملی کند، تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتای استان گلستان برای دستگیری مزاحم اخاذ آغاز و مرد مغازه‌داری در این رابطه دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس فتای استان گلستان در بازجویی به سرقت اطلاعات شاکی به قصد اخاذی از وی اعتراف کرد.

متهم به ماموران گفت: زن جوان، یکی از مشتریان مغازه‌ام بود. یک روز که برای خرید آمده بود، متوجه شدم گوشی جدیدی خریده است. در گفت‌وگو با او دریافتم که بلد نیست با آن کار کند. به او پیشنهاد کردم اجازه دهد گوشی‌اش را تنظیم کنم که در این هنگام اطلاعات و عکس‌های گوشی‌اش را به گوشی خودم انتقال دادم. پس از آن وسوسه شدم از او اخاذی کنم. در ادامه کد اشتراک پنج رقمی تلگرامش را در گوشی‌ام فعال کردم و با این ترفند می‌توانستم به اطلاعات روزانه او دسترسی پیدا کنم. به‌دنبال اخاذی از او بودم که ناکام مانده و دستگیر شدم.

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتای استان گلستان در این باره گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر و وی روانه زندان شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد. وی با هشدار به کاربران گوشی‌های هوشمند از آنها خواست به هیچ عنوان اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس و فیلم‌هایشان را در گوشی‌های تلفن همراه که اطلاعات آن قابل هک کردن است، قرار ندهند. زیرا با سرقت اطلاعات و محتویات ثبت شده در گوشی‌هایشان به دردسر خواهند افتاد.

رجبلی افزود: برای تنظیم اطلاعات گوشی خود به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنند و گوشی‌های خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند تا اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد. حتی عکس و اطلاعات شخصی و خانوادگی و اطلاعات کاری خود را در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت و لپ‌تاپ ذخیره نکنند. اگر قصد عضویت در شبکه‌های اجتماعی دارند، تصاویر شخصی‌شان را در پروفایل‌های خود قرارندهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

اخبار زیر را از دست ندهید:

تصاویر لحظات وحشتناک بلعیده شدن یک سگ به وسیله مار پیتون

کتک خوردن کارگران شهرداری از کارمندان بانک رفاه کارگران رشت

بچه نهنگ شجاع جان مادر خود را نجات داد + عکس

فیلم آموزش خنده های شیطانی پدر به پسرش + تصاویر

عروس روز جشن ازدواج اش موش آب کشیده شد! / حادثه عجیب در مراسم جشن

زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط شوم به دادگاه رفت

 

وقتی بازیگر مرد مشهور 900 میلیون تومان برای خرید یک بلیت می پردازد +عکس

هکر معروف «ماه عسل» به کمک سحر قریشی آمد! +عکس

حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش+ عکس

 

کدخبر: 226466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟