کلاهبرداری با ترفند ثبت اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن

سرهنگ حبیب الله رجبلی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95گفت: شهروندان در ثبت اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن مراقب سایت‌های فیشینگ باشند.

وی در ادامه افزود: مرحله اول این سرشماری به‌صورت اینترنتی از 3 مهرماه لغایت 25 مهر است و شهروندان می‌توانند خود اطلاعات آماری را در سایت سرشماری تکمیل کنند.

وی با اشاره به این‌که این اولین بار است که سرشماری کشور در بستر اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: سرشماری اینترنتی با توجه به کاهش هزینه‌های سرشماری، تسهیل‌کننده جمع‌آوری اطلاعات می‌باشد و راستی آزمایی آن نیز راحت‌تر است، ضمن آن‌که نتایج آن به سهولت و زمان کمتری قابلیت استخراج است.

این مقام انتظامی‌ با بیان اینکه آدرس سایت سرشماری http://www.sarshomari95.ir می‌باشد، افزود: کاربران حتما آدرس سایت سرشماری را خود در آدرس بار وارد کنند.

سرهنگ رجبلی به شهروندان توصه کرد: از ورود به سایت سرشماری از طریق لینک‌های متفرقه مثل سایت‌های تبلیغاتی، پیام‌های تلگرامی، سایت‌های و منابع غیر رسمی و ایمیل‌های ناشناس و مشکوک خودداری کنند، چراکه ورود از طریق لینک‌های متفرقه احتمال دارد کاربران را در دام کلاهبرداران و سایت‌های فیشینگ بیندازد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان اظهار داشت:فرم‌های اینترنتی سرشماری به صورت ساده و روان تهیه شده و مردم با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق هویتی خود و نیز کدپستی صحیح می‌توانند در این سرشماری شرکت کرده و اطلاعات خود را وارد کنند، سؤالات طرح‌شده نیز به صورت بسیار ساده است و هر فردی می‌تواند به سهولت به آن پاسخ دهد.

سرهنگ رجبلی در ارتباط با نحوه ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری گفت:سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به آدرس www.sarshomari95.irو واردکردن اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی اعضای خانوار، شماره ملی، سن، جنس، دین، تابعیت، وضعیت سواد، مدرک تحصیلی، وضع مهاجرت، وضع فعالیت، وضع تاهل و تعداد فرزندان، نوع بیمه درمانی، شماره تلفن همراه و ثابت سرپرست خانوار، آدرس محل سکونت، کدپستی، نحوه تصرف واحد مسکونی، مساحت زیر بنا، نوع اسکلت و مصالح به کار رفته در ساختمان، در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی بابیان این‌که یکی از اعضای مطلع خانواده می‌تواند با اطلاعات کارت ملی افراد خانوار و دانستن کدپستی اطلاعات را در سایت سرشماری ثبت کند، تصریح کرد: این فرد با وارد کردن کد ملی سرپرستان خانوار پس از مراجعه به سایت سرشماری، به عنوان رمز ورود، اطلاعات خانوار را وارد کرده و پس از تأیید نهایی، کد آماری را از طریق سامانه یا پیامک دریافت کنند.

وی گفت:حفظ و نگهداری کد آماری بسیار مهم است زیرا اطلاعات پاسخگویان در اینترنت بر اساس کد آماری بازشناسی خواهد شد و در مرحله دوم سرشماری که حضوری است و ماموران به درب منازل مراجعه می‌کنند تنها کد آماری دریافتی از سامانه را به مأمور سرشماری ارائه می‌دهند.

سرهنگ رجبلی در ادامه تأکید کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن چه به‌صورت اینترنتی و چه حضوری که از سوی مأموران سرشماری به درب منزل صورت می‌گیرد نیاز به دادن اطلاعات بانکی نیست و شهروندان به‌هیچ‌عنوان اطلاعات بانکی خود مثل شماره کارت، تاریخ انقضاء کارت‌بانکی، کد اعتبار سنجی یا همان(CVV2) و رمز بانکی را در هیچ سایتی وارد نکنند.

این مقام انتظامی ادامه‌داد: اگر در هنگام واردکردن اطلاعات خانوار با درخواست ورود اطلاعات بانکی روبرو شدند بدانند که این سایت سرشماری نیست و فیشینگ است از وارد کردن اطلاعات خانوار هم خودداری کنند و گزارش سایت را به پلیس فتا بدهند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان با بیان این‌که در طول زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 به‌صورت اینترنتی پلیس فتا حتماً سایت‌های جعلی و فیشینگ را رصد کرده و با شناسایی آن‌ها گردانندگان این سایت‌ها را به محاکم قضائی معرفی می‌کند، گفت: شهروندان نیز در صورت برخورد با سایت‌های جعلی و فیشینگ سرشماری 95 می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت مشاوره با شماره تماس های 21822967 و 21822943 و 21822945 تماس حاصل کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

پیرزن سنگدل نوه سه ساله‌اش را کشت +عکس

زورگیری 3 بچه پولدار در جاده شمال برای خرید بنزین

زن شوهر دار در دام کثیف یکه بزن محله شان/ شرور خطرناک به 15 سال زندان ،شلاق و تبعید محکوم شد

مرگ یک جوان در ماجرای تیراندازی پلیس پس از تعقیب موتورسوار مظنون

دستگیری وکیل 32 ساله که 4 دختر 15 ساله را آزار و اذیت کرد + عکس

عکس همسر آلمانی رضا صادقی و دخترش تیارا! +ماجرای ازدواج

گلاره عباسی اعلامیه درگذشت پدر لاله اسکندری را منتشر کرد +عکس

دختری که حرف هایش، زبان محمدرضا گلزار را در یک سفرخانه بند آورد + فیلم و عکس

 

کدخبر: 225806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟