دستگیری دزد شیشه‌ای در جدال با مرد ورزشکار

چند روز پیش در یکی از خیابان‌های پایتخت مردی در حال صحبت با موبایلش بود که ناگهان 2 مرد موتورسوار به سمتش رفتند. یکی از آنها قصد قاپیدن موبایل این مرد را داشت اما او که ورزشکار بود مقاومت کرد و با زیرکی دست سارق را گرفت. مرد که قصد داشت هر طور شده سارقان را گیر بیندازد موتور آنها را هل داد و هر دو سارق نقش زمین شدند. همزمان شاهدان نیز به کمک او آمدند و به این ترتیب سارقان گرفتار شدند.

این 2 سارق میانسال صبح یکشنبه به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند و پیش روی قاضی امین میروکیلی قرار گرفتند. یکی از آنها که ٥٨ ساله است، به تازگی از زندان آزاده شده بود. او ٣ هفته قبل‌تر نیز به جرم سرقت گوشی و کیف‌قاپی دستگیر شده و در دادسرای ویژه سرقت به ٣٠ فقره سرقت اقرار کرده بود. پس از آن هم با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و آزاد بود. او اعتراف کرد که یک هفته پس از رهایی از زندان سرقت‌هایش را از سر گرفته اما در نخستین سرقت دستگیر شده است.

وی به قاضی گفت: دفعه قبل که دستگیر شدم، قاضی موتورم را توقیف کرد. من هم پس از آزادی تصمیم گرفتم موتوری بخرم تا در پیک‌موتوری کار کنم و خرج زندگی‌ام تأمین شود. اما نمی‌دانم چرا هروقت سوار موتور می‌شوم صداهای عجیبی از آن می‌شنوم. موتور مرا مست می‌کند. در واقع بهتر بگویم سیاه‌مستم می‌کند. از خود بی‌خود می‌شوم و در چنین وضعیتی هرچه می‌گوید انجام می‌دهم. آن روز هم همین شد؛ وقتی روی موتور نشستم باز آن صداهای عجیب را شنیدم که می‌گفت باید موبایل‌های مردم را سرقت کنی و من هم تسلیم شدم.

این مرد میانسال که اعتیاد به شیشه دارد ادامه داد: آن روز به ناچار به صداهایی که می‌شنیدم پاسخ مثبت دادم. یک‌راست پیش یکی از دوستانم که او هم سابقه سرقت دارد، رفتم. به او پیشنهاد دزدی دادم و او هم پذیرفت. پس از آن راهی خیابان‌ها شدیم و در مرکز شهر مردی را شکار کردیم که در حال صحبت با موبایل گرانقیمتش بود. اما فکرش را نمی‌کردیم که او ورزشکار باشد و گیر بیفتیم. از بخت بدمان وقتی به سمتش رفتیم تا موبایلش را بقاپیم دست من را گرفت و هر دوی ما را گرفتار کرد.

همدست این مرد نیز به سرقت اقرار و انگیزه خود را تأمین هزینه اعتیاد و زندگی خود عنوان کرد. دزدان اعتراف کردند که قصد سرقت موبایل و کیف به‌صورت سریالی داشتند که گیر افتادند و نقشه‌هایشان ناکام ماند. هر دو سارق با قرار قانونی در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 225007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟