نشت مواد رادیواکتیو به منبع اصلی آب آشامیدنی زیرزمینی در فلوریدا

به گزارش شبکه انگلیسی 'بی بی سی'، نشت این مواد آلوده به دنبال ایجاد یک گودال بزرگ در کارخانه کودشیمیایی فسفات در نزدیک منطقه «تمپا/tampa» شهر بندری غرب فلوریدا رخ داد که به محل نگهداری فاضلاب آسیب رساند.

آب آلوده محتوی ماده «فوسفوگیپسوم/phosphogypsum» بوده است که محصول فرعی حاوی رادیواکتیو ضعیف شده حاصل از تولید کود شیمیایی است.

مسئولان شرکت کشاورزی و صنایع شیمیایی موزائیک آمریکا که در زمینه تولید و توزیع طیف وسیعی از مواد شیمیایی، فسفات ها، پتاس و کود نیتروژنی فعالیت می کند، اعلام کرده اند که نشت این مواد، خطری برای شهروندان ندارد.

به گفته آنها، آب آلوده به منابع خصوصی تامین کننده آب نرسیده است و این شرکت استفاده از پمپاژها را از سرگرفته است.

«جکی لوپز» مدیر «مرکز تنوع زیستی» فلوریدا به خبرگزاری رویترز گفت: اعتماد به اظهارات مقام های این شرکت و تاکید آنها برخودداری از نگرانی در این زمینه دشوار است، زیرا آنها این موضوع را سه هفته مخفی نگه داشته بودند.

کارگران کارخانه «نیوولز» شرکت موزائیک در منطقه «مالبری» 27 اوت (26 شهریور)، این گودالی را که 45 فوت (14 متر) قطر دارد، کشف کردند. این گودال سپس باعث انباشت آب در لوله فاضلاب شد و اکنون مواد آلوده به آبخوان (سفره آب) راه یافته است.

آبخوان ها یک سیستم زیرزمینی گسترده است که سوراخ ها یا خلل و فرج سنگ های آن می تواند آب را نگهداری کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

بازیگر زن ایرانی به خاطر کشتن یک افغانی در حادثه رانندگی دستگیر شد + عکس

محمود در اولین قرار مرا باردار کرد / او می گوید بچه برای من نیست

آتش زدن پدر توسط پسر به خاطر ازدواج با یک دختر / این حادثه در یافت آباد تهران رخ داد+عکس

سلفی جالب سیاوش خیرابی +عکس

عکس عجیب بازیگر معروف زن از مکان نا امن که با استقبال کاربران مواجه شد +عکس

 

کدخبر: 224743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟