زن مدال‌آور ورزش فرانسه مورد تجاوز قرار گرفت + عکس

به گزارش رکنا،  مارگا پینو، ملی‌پوش جودو بانوان فرانسه و دارنده مدال‌های نقره جهان ۲۰۱۹ و ۲ طلای اروپا و چندین مدال طلا در رقابت‌های گرنداسلم و گرندپری که برای تیم ملی فرانسه در المپیک توکیو نیز به میدان رفت، در منزل خود توسط مربی‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ اما به دلیل کمبود شواهد این مربی تبرئه شد تا بدین شکل بیشتر ورزشکاران فرانسه ناراحتی خود را از این اتفاق نشان دهند.

تجاوز گزارش شده شنبه شب رخ داده و حکم تبرئه در روز سه‌شنبه توسط دادگاه اصلاحی صادر شده و در آن عنوان شده شواهد کافی برای اثبات جرم او وجود ندارد. این حکم باعث شد تا پینو، مدال‌آور المپیک توکیو، در شبکه‌های اجتماعی توضیحی درباره اتفاقات رخ داده در روز چهارشنبه و همچنین عکسی از خود با صورت بی حس و آثار را خون منتشر کند.

او در این‌باره گفت: مربی‌ام در منزلم با مشت و لگد به من حمله‌ور شد و سرم را چند مرتبه به زمین کوبید، من فریاد می‌زدم که با کمک مردم در حالی که قصد داشت من را خفه کند توانستم از دست او فرار کنم و به خانه همسایه‌ها پناه ببرم. آن‌ها نیز بلافاصله با پلیس تماس گرفتند. بر اثر این حادثه شدیدا دچار جراحت شدم و بینی‌ام شکست. دادگاه نیز حکم بازداشت او را صادر کرد.

وی ادامه داد: من به دلیل اینکه جودوکار بودم توانستم از دست او فرار کنم، در غیر این‌صورت او قصد کشتن من را داشت. خون زیادی از من کف خانه ریخته شد. من به دلیل اینکه جودوکارم توانستم صدایم را به گوش همه برسانم، اما به فکر کسانی هستم که در معرض شکنجه و توهین هستند و صدای‌شان نیز به جایی نمی‌رسد.

جودو

پس از این اتفاق برخی از ورزشکاران سرشناس فرانسه از جمله تدی رینر، قهرمان جهان و المپیک در حمایت از او عنوان کرد: چه باید کرد تا صدای قربانیان شنیده شود؟ هر روز زنان، کودکان و آسیب پذیرترین افراد با خشونت، چه فیزیکی و چه اخلاقی مواجه می‌شوند و این مسئله غیرقابل تحمل است.  من عکس پینو را به اشتراک گذاشتم و تأکید کنم که همه عمیقاً تحت تأثیر آنچه رخ داده ناراحت هستیم. در آن پیام که توسط دیگر اعضای تیم فرانسه مانند الکساندر ایدیر یا اکسل کلرژ نیز منتشر شده، تاکید شده است که مبارزه با خشونت جنسیتی باید در اولویت قرار گیرد.

این در حالی است که اشمیت امروز در مصاحبه‌ای در روزنامه ورزشی اکیپ فرانسه رخواست کرد که باید به تصمیم دادگاه احترام گذاشته شود. این ورزشکار در ماه جاری اعلام کرد که یک مورد آزار را پذیرفته است، گفت: من از این تهمت به ستوه آمده‌ام. فکر می‌کردم که به محض اجرای عدالت، مرا تنها خواهند گذاشت.  پیام‌هایی مبنی بر ارعاب، تهدید به مرگ دریافت می‌کنم.

کدخبر: 746695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟