محمدزاده: موی تای ایران پتانسیل زیادی دارد/ این رشته توسط متولیان اصلی به شکوفایی رسیده

به گزارش رکنا، هادی محمدزاده اظهار داشت: معیارهای اصلی در ارتقاء امید به زندگی، سلامت، دانش و اقتصاد است و با سلامت است که می توان به سوی تعالی حرکت کرد. در این میان یکی از ابزارهای کارآمد در رسیدن به سلامت، روی آوردن به ورزش است. برای تبدیل شدن استعدادها به موفقیت باید سرمایه گذاری صورت گیرد و ورزشکاری که قصد رسیدن به پیروزی را دارد، باید ابتدا بتواند رشته خود را پس از چند سال معماری کند، ذهن خلاق داشته باشد و از تلفیق این دو برای خودش استراتژی و راهبرد داشته باشد.

وی که سابقه هدایت تیم موی تای جوانان کشورمان را در مسابقات جهانی مالزی در کارنامه دارد، سپس افزود: یکی از ورزشهایی که با توجه به اعتبار جهانی و همچنین جذابیتهای بالای فنی می تواند جوانان را در مسیر موفقیت و مدال آوری قرار دهد، موی تای است که پتانسیل زیادی در کشور دارد.

این مربی عنوان کرد: این رشته اکنون با تلاشهای انجام گرفته از سوی متولیان اصلی آن به شکوفایی لازم رسیده و انتظار می رود که مسئولان ورزش کشور نیز با رفع موانع اداری و همچنین اختصاص بودجه و امکانات لازم، شرایطی را فراهم سازند که موی تای در مسیر پیشرفت و افتخارآفرینی به سرمنزل مقصود برسد.

محمدزاده تصریح کرد: باید شرایطی در موی تای ایجاد شود تا ورزشکاران و مدال آوران آن دغدغه مسایل مالی را برای زندگی خود نداشته و فقط به کسب موفقیت در دوران قهرمانی فکر کنند. بدون شک تصمیمات غیرکارشناسی در مورد موی تای و ایجاد تشکیلات موازی و خودساخته، نه تنها به پیشرفت ختم نمی‌شود، بلکه باعث لطمه بر پیکره این رشته شده و دود آن هم تنها به چشم ورزشکاران می رود.

وی خاطرنشان کرد: ملی پوشان این رشته با وجود مشکلات و کشمکش های فراوان داخلی توانستند در دو رویداد مهم و جهانی بیش از ۳۰ مدال کسب کنند که این نشان از توانمندی و پتانسیل بالای ورزشکاران موی تای ایران دارد‌. از این رو شایسته است که مسئولان با دید بازتری واقعیات این ورزش را درک کرده و به جای فرصت سوزی و چالش آفرینی، از اهداف مجموعه حمایت کرده و از نفوذ و موقعیت موی تای ایران در سطح بین الملل به عنوان یک فرصت و برگ برنده برای اعتلای ورزش کشورمان بهره مند شوند.

محمدزاده در پایان تاکید کرد: لازم می دانم از تلاشهای بی شائبه جواد نصیری در راس موی تای ایران که همه جوره پای این ورزش و مطالبات قهرمانان آن ایستاده و منشا فعالیتهای سازنده و اثرگذاری در این ورزش شده است، کمال قدردانی را داشته باشم.

انتهای پیام/

کدخبر: 830547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟