شمسایی: مربیان اروپایی سطح آسیا را بالا برده‌اند/ 10 جوان را جانشین اسطوره‌ها کردم

وحید شمسایی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه چه نظری درباره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در کویت دارد، اظهار داشت: پیشرفتی قابل توجه امسال، حضور مربیان صاحب نام اروپایی در آسیا است، مانند مربی تیم فوتسال بارسلونا که همراه با این تیم قهرمان اروپا شد و اکنون هم سرمربی تیم ملی فوتسال عربستان است. حتی باید به مربی ویتنام اشاره کنم که در سال 2016 با آرژانتین به عنوان نخست جهان رسید. من با او در لیگ ایتالیا همبازی بودم البته او در تیم پسکارا و من در لاتزیو حضور داشتیم. یا حتی کاکائو مربی اسپانیایی کویت که با او خیلی رفیق هستم. حتی محمد ناظم‌الشریعه و محمد هاشم‌زاده خودمان در اندونزی و عراق حضور دارند و مربی لبنان هم اروپایی است. حضور این مربیان خیلی به کیفیت رقابت‌ها کمک کرده و مطمئنم این اتفاقات قطعأ در آینده فوتسال آسیا با این مربیان تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی درباره بازی با ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی گفت: ویتنام فوق‌العاده تیم قوی است و حتی در بازی با ژاپن هم اگر چه 2 بر صفر باخت اما به خوبی می‌دانست به عنوان تیم دوم صعودش مسجل شده است. آن‌ها مربی بزرگی دارند اما بدون توجه به این موضوع ما می‌رویم بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتسال با اشاره به اینکه تنها نگرانی او به برگزاری بازی در ساعات اولیه صبح است، تصریح کرد: تنها نگرانی من به برگزاری بازی در ساعت 11:30 صبح است و این برای نخستین بار است که پس از سال 1999 بازی‌های ما به صبح موکول شده است. این موضوع خیلی زجرآور است که باید ساعت 7.30 صبح از خواب بیدار شویم و مانده‌ام چه ساعتی باید صبحانه بخوریم و چه زمانی برای مسابقه آماده شویم؟ واقعأ باید بگویم بدن بازیکنان در ساعات اولیه صبح خیلی خالی است.

شمسایی در پایان گفت: ویتنام شرایط بهتری نسبت به ما از جهت برگزاری بازی دارد زیرا حدود 3 ساعت از ما جلوتر است ولی البته تمام این حرف‌ها توجیه است و ما باید برویم بهترین عملکرد را داشته باشیم. من خودم یکسری بازیکنان جوان به تیم تزریق کرده‌ام که حدود 10 نفر هستند و آن‌ها را جایگزین 10 اسطوره کرده‌ام. کار سخت است اما باز پای کارم می‌ایستم زیرا می‌دانم اهداف ما برای کسانی که می‌خواهند در آینده رشد کنند بهترین اهداف است.

انتهای پیام/

کدخبر: 830192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟