نکیسا: گل کلاس جهانی به اروگوئه زدیم/ انگلیس در جام جهانی خطرناک می‌شود

نیما نکیسا در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص ارزیابی خود از بازی تیم ملی فوتبال مقابل اروگوئه اظهار داشت: بازی خوبی بود و مردم را به کسب نتایج خوب در جام‌جهانی امیدوار کرد. به نظرم نظمی که در تیم ما وجود داشت امیدوارکننده بود و از همه مهم‌تر اینکه خط دفاع ما شب بسیار خوبی داشت و بچه ها اجازه ندادند تا دروازه تیم ملی باز شود و باید به این تیم احترام بگذاریم.

وی افزود: چند نفر از بازیکنان مانند جهانبخش، طارمی و صادق محرمی عالی بودند و باید از این بابت به آن‌ها تبریک گفت. خوشحالم برای بیرانوند که شب فوق‌العاده خوبی سپری کرد و نشان داد که می‌توانیم روی آمادگی بالای او برای حضور در جام‌جهانی حساب کنیم. به او تبریک می‌گویم زیرا تنها دروازه‌بانی می‌شود که 2 جام‌جهانی را همراه با تیم ملی سپری کرده است. علیرضا نه تنها نشان داد سرحال است، بلکه حتی از لحاظ روحی و روانی هم فوق‌العاده اماده بود و خیالمان بابت یک گلر ششدانگ در جام جهانی راحت است.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: اروگوئه فکر نمی کرد اینطور غافلگیر شود و تیم ملی ما فیزیکی‌تر از آنها باشد بالاخره بازی آنها مبتنی بر بازی فیزیکی است و بچه های ما خیلی خوب یارگیری کردند و سوارز باتجربه کاملا در بازی گم بود.

نکیسا در ادامه تصریح کرد: به او اجازه ندادند فعالیت جدی داشته باشد و حتی نونیز که بسیار بازیکن زیرکی بود هم نتوانست مقابل صادق محرمی حرفی برای گفتن داشته باشد. حتی مهدی ترابی هم در کارهای دفاعی خیلی خوب اضافه میشد و به جلالی کمک میکرد که این مشخصه بارز تیم های کارلوس کی روش است.

دروازه بان اسبق تیم ملی به ستایش از گل اروپایی مهدی طارمی پرداخت و گفت: مطمئن باشدی اگر مهدی تجربه اروپایی نداشت این توپ را استاپ میگرد اما مهدی بسیار باهوش و باتجربه بود که توانست با یک ضربه سرضرب کار را تمام کند. البته نباید از پاس استادانه کریم هم به سادگی عبور کنیم و در مجموع یک گل کلاس جهانی به اروگوئه زدیم که اینها حاصل کار کی روش است که توانست تیم حریف را خسته کند و با تعویض های به موقع کار را تمام کند.

وی در واکنش به بازی با سنگال تصریح کرد: سنگال تیم فیزیکی و قدرتمندی است که از نظر بازیکن تفاوت چندانی با اروگوئه ندارد و سرعت انتقال توپ بین آنها زیاد است و ضربات ایستگاهی خوب اضافه می شوند. فکر میکنم این بازی هم برای ما بسیار مفید خواهد بود و پیروزی در این دیدار از نظر روحی به تیم کمک می‌کند و در رنکنیگ هم جایگاه بهتری پیدا می‌کنیم.

نکیسا در پایان به شرایط نامطلوب تیم ملی انگلیس اشاره کرد و گفت: نباید گول شرایط این روزهای انگلیس را بخوریم چون این تیم بازیکنان بسیار بزرگی دارد و مطمئن باشید در جام جهانی به اوج آمادگی میرسد. بهترین انگلیس را در جام جهانی قطر میبینیم و باید بازیکنان ما هوشیار باشند تا مقابل ستاره های گران‌قیمت این تیم غافلگیر نشویم.

 

انتهای پیام/

کدخبر: 828150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟