تفتیان: روزی به رکورد زیر 10 ثانیه می‌رسم/ باید از ظرفیت «حدادی» بیشترین استفاده کنیم

حسن تفتیان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه چه نظری درباره عملکرد خود در مسابقات لیگ دوومیدانی دارد، اظهارداشت: به هر حال در این تایم از فصل بر جای گذاشتن رکورد 10.22 آن هم در باد منفی مساله قابل قبولی بود. همچنین از اینکه در ایران مسابقه می‌دهم خیلی اتفاق خوبی برایم است و به آن افتخار می‌کنم.

وی درباره برنامه‌هایش برای سال جاری گفت: با اتمام مسابقات تصمیم دارم مدت کوتاهی به استراحت بپردازم و پس از آن دوباره استارت تمریناتم را خواهم زد زیرا سال شلوغی پیش‌رو ما است به نحوی که باید در مسابقات قهرمانی جهان، داخل سالن قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و از همه مهم‌تر بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنیم امیدوارم اتفاقات خوبی برای ما در تمامی این رویدادها اتفاق بیفتد.با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی این فرصت را داریم تا یک سال دیگر تمرین کنیم. باید از این مساله بهترین استفاده ممکن را برای خودم ببرم.

ملی‌پوش دوومیدانی با اشاره به اینکه حمایت‌ها باید از او بیشتر باشد، تصریح کرد: من هم این انتظار را دارم تا از طرف وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک بهتر حمایت شوم. البته با توجه به تغییراتی که در بدنه مدیریتی کمیته ملی المپیک رخ داده آن‌ها نگاه ویژه‌تری به رشته پر مدالی مانند دوومیدانی داشته باشند. مطمئنم این بچه‌هایی که در لیگ مسابقه می‌دهند این پتانسیل را دارند که اگر حمایت شوند رکوردهای خوبی به ثبت برسانند. 

تفتیان درباره اینکه آیا تصمیمی برای حضور در مسابقات مهم برون مرزی دارد یا خیر، بیان کرد: قطعأ تصمیم به حضور در چند مسابقه خوب تدارکاتی دارم زیرا جنبه تدارکاتی برایم دارد هر چند در ابتدای امر باید ببینیم تصمیم فدراسیون چگونه خواهد بود. احتمالأ در یک یا 2 هفته آینده درباره برنامه‌های خودم با فدراسیون به اجماع خواهیم رسید.

وی درباره اینکه چه زمانی به رکورد زیر 10 ثانیه خواهد رسید، اظهار کرد: این رکورد انتظاری است که مردم هم از من دارند، بالاخره چندین سال است نزدیک مرز 10 ثانیه می‌دوم و خودم هم این انتظار را دارم تا بتوانم هم خودم و هم کسانی که من را دنبال می‌کنند که این رکورد شکسته شود. خداراشکر در ترکیه اتفاقات خوبی رقم خورد اما متاسفانه باد منفی منجر شد تا رکوردی که بر جای گذاشتم به ثبت نرسد. امیدوارم این اتفاق در شرایط ایده‌آلی رقم بخورد تا این رکورد نیز به ثبت برسد. مطمئنم این اتفاق رخ خواهد داد به زودی اما ابتدای امر باید شرایط و بستر آن فراهم باشد.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در خصوص اینکه آیا از عملکرد خود در کشورهای اسلامی راضی بود یا خیر، اینطور به سوال پاسخ داد: کشورهای اسلامی کیفیتی که به نماش گذاشتم خوب بود و از عملکرد خودم راضی بودم.

رکورددار دوی سرعت ایران در خصوص اینکه باید چه راهکاری صورت گیرد تا ما هم سهمی از لحاظ مدال‌آوری در مسابقات بزرگ داشته باشیم، تصریح کرد: فکر می‌کنم باید خیلی، خیلی بیشتر از تجربیات حدادی که مدال المپیک دارد استفاده کنیم چون او تنها کسی است در رشته دوومیدانی این راه را رفته و قطعا پس از پایان ورزش قهرمانی‌اش باید از تجربیات او بیشترین استفاده کنیم. قطعأ کسی که یک بار این را رفته می‌تواند نشان دهد به چه صورت این راه را پیش رفته که توانسته به مدال المپیک برسد.

تفتیان درباره اینکه حمایت‌ها از سمت وزارت ورزش چگونه است، اظهار کرد: خوشبختانه وزیر ورزش دید مثبتی به دوومیدانی دارد و امیدوارم در این مدت باقیمانده تا بازی‌های آسیایی که برای ما حائز اهمیت است سجادی یک نگاه ویژه‌تری به ما داشته باشد. اکثر بچه‌ها سطحی فراتر از ایران دارند و نیاز به دیده شدن و حمایت بیشتر دارند از این منظر که باید به اردوهای خارجی فرستاده شوند و مربیان خارجی هم برای آن‌ها جذب شود و قطعأ این مساله هم نیاز به هزینه دارد که امیدوارم وزارت ورزش یک نگاه خوب به ما داشته باشد.

وی در پایان در مورد اینکه دنبال چه نتیجه‌ای در بازی‌های آسیایی است، گفت: تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتیجه را در هانگژو بگیرم، اگر چه کار سخت است.

انتهای پیام/

کدخبر: 825104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟