برزیل به مدال برنز رسید

به گزارش رکنا، مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 یکشنبه شب 20 شهریور با دو دیدار در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال برزیل در دیدار رده‌بندی این مرحله از مسابقات به مصاف اسلوونی رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا در جام بیستم به مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها دست یابد. مردان اسلوونی در ست سوم این مسابقه 25 بر 22 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیاز مشابه 25 بر 18 نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند تا به جایگاه چهارمی جهان اکتفا کنند.

تیم ملی والیبال برزیل که عنوان پرافتخارترین تیم جهان را در اختیار دارد، در جام بیستم با کسب شش برد (کوبا، ژاپن، قطر، ایران، آرژانتین و اسلوونی) و تجربه یک شکست برابر لهستان به مدال برنز قهرمانی جهان دست یافت تا برای نخستین بار در این رقابت‌ها برنزی شود.

برزیل که در سال 2022 هفدهمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد، سه مدال طلا و قهرمانی متوالی در سال‌های 2002، 2006 و 2010 را در پرونده افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد. زردپوشان همچنین سه مدال نقره جهان را در اختیار دارند تا بعد از روسیه پرافتخارترین تیم این مسابقات باشند.

تیم ملی والیبال اسلوونی نیز امسال دومین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد و با استفاده از امتیاز میزبانی به جمع چهار تیم برتر راه یافت و در نهایت رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد. این تیم در هفت مسابقه خود در این دوره از رقابت‌ها موفق به شکست کامرون، آلمان (دوبار) و اوکراین شد و در سه مسابقه نیز نتیجه را به حریفان (فرانسه، ایتالیا و برزیل) واگذار کرد. اسلوونی در سال 2018 و نخستین حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

از ساعت 23 و 30 دقیقه امشب نیز تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایتالیا در دیدار نهایی و برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند. یکی از نکات جالب این مسابقه حضور دو تیم اروپایی در فینال برای نخستین بار در قرن بیست‌ویکم است. در پنج دوره قبلی تیم برزیل پایه ثابت فینال بوده است.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 824630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟