مقامی: ملی‌پوشان وزنه‌برداری انگیزه بالایی دارند

حسین مقامی در گفت‌وگو با رکنا، با بیان اینکه شرایط آمادگی ملی‌پوشان برای حضور در قهرمانی آسیا رضایت‌بخش است، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط اردویی خوب است و اردوها طبق روال خودش در استان‌های قزوین و بابلسر برگزار می‌شود. خداراشکر همه چیز از نظر محل تمرین، اسکان و تغذیه مناسب است و بچه‌ها با روحیه بالا تمرین می‌کنند امیدوارم این اتفاقات منتهی به این شود تا بچه‌ها بتوانند در مسابقاتی که می‌روند نتیجه خوبی بگیرند.

وی افزود: باید بگویم متاسفانه به به جهت اینکه کمپ تیم‌ملی فاجعه‌بار است تمام انرژی خودمان را گذاشته‌ایم تا ورزشکاران ما در سالن‌هایی اسکان وتمرین داشته باشند که از نظر شرایط مناسب باشد. همین که توانسته‌ایم در این مدت کوتاه این اتفاقات مثبت رقم بزنیم و اردوها به شکل باکیفیت برگزار کنیم خودش یک گام رو به جلو برای رفاه ورزشکاران است. امیدوارم بتوانیم با روند بهتری کارها و برنامه‌هایی که تدوین کرده‌ایم را پیش ببریم.

سرپرست دبیری فدراسیون با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تجهیزات مناسبی برای این رشته خریداری نشده است، گفت: متاسفانه طی 10 سال گذشته هیچگونه تجهیزات استانداری برای این رشته خریداری نشده است. با توجه به اینکه نیاز بود بچه‌ها وسایلی استفاده کنند که استاندارد لازم را داشته باشند اما این امر صورت نگرفت. تلاش می‌کنیم با مجوزهایی که می‌گیریم وزنه استاندارد خریداری و آن‌ها را وارد کشور کنیم تا هم آن‌ها را در اختیار استان‌ها قرار دهیم و هم با آن کمپ تیم‌های ملی را مجهز کنیم.

مقامی با بیان اینکه مرادی رییس پیشین فدراسیون هنوز صورت جلسه تحویل اموال و اسناد را امضا نکرده است، اینطور به سوال پاسخ داد: بالاخره هر آمدی رفتنی دارد همینطوری که ما وارد یک سیستمی می‌شویم یکسری اقلام تحویل ما داده می‌شود و ما باید این آمادگی داشته باشیم تا در زمان خروج از فدراسیون آن را تحویل شخص بعدی بدهیم اما تا الان هیچ گونه از طرف مرادی علی‌رغم پیگیری فدراسیون و حتی وزارت ورزش هیچ اقدامی صورت نگرفته است. البته این مساله باعث نشده فدراسیون کارش را انجام ندهد و با تمام توان کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم به هر صورت کارها به نفع وزنه‌برداری پیش برود تا بتوانیم باعث سربلندی ورزش کشور قلمداد شویم.

وی در مورد اخرین شرایط سهراب مرادی اظهار کرد: خوشبختانه سهراب مرادی وضعیت خوبی دارد و پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت طی چند روز آینده در بابلسر حضور پیدا کند تا در آنجا به تمریناتش ادامه دهد.

سرپرست دبیری فدراسیون درباره اینکه چه زمانی مجمع انتخاباتی این رشته برگزار می‌شود، گفت: ابتدای امر باید مجمع سالیانه برگزار تا در آن هم گزارش عملکرد مربوط به فدراسیون قبلی ارائه شود و هم نیاز است مصوباتی را از مجمع بگیریم مانند آیین‌نامه انتخابات کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان، ضمن اینکه اساسنامه فدراسیون باید به تایید مجمع برسد و تمام این‌ موارد مستلزم این است تا مجمع سالیانه در مهر ماه برگزار شود. پس از آن با فرآیند بحث انتخاب کمیسیون‌هایی که صورت پذیرفت فراخوان می‌دهیم و فرایند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها را آغاز کنیم.

مقامی درباره اینکه شرایط حمایتی از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چگونه است، گفت: خداراشکر هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش در این مدت کمک‌های خودشان را از ما دریغ نکرده‌اند. حتی با وجود تغییر و تحولات در بدنه کمیته ملی المپیک اما باز بیشتر از دِین خودشان به این رشته ورزشی ادا کرده‌اند. اعتقاد دارم مسئولان بلندپایه ورزش در این سالیان خیلی خوب وظایف خودشان عمل کرده کما اینکه نیاز است به وزنه‌برداری توجه ویژه‌تری صورت بگیرد تا بتوانیم به شکل بهتری کارها را پیش ببریم. البته نیاز است خودمان هم از طریق منابع غیر دولتی منابع مالی تأمین کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در بدنه ورزش رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 824375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟