آغاز راهی سخت برای شاگردان مرفاوی

به گزارش رکنا، تیم جوانان در بازی نخست سه شنبه 23 شهریور به مصاف تیم میزبان یعنی قرقیزستان می‌رود و بعد از این بازی باید برای دیدار با امارات و برونئی آماده شود. بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های جوانان آسیا در 10 گروه برگزار می شود، در پایان تیم‌های اول به همراه 5 تیم برتر دوم راهی دور نهایی بازی‌ها خواهند شد که با حضور 16 تیم در ازبکستان و در سال 2023 برگزار می‌شود. چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کنند، سهمیه حضور در جام جهانی زیر 20 سال را به دست خواهند آورد؛ این بازی‌ها در سال 2023 و در اندونزی برگزار می‌شود.

تیم جوانان با قهرمانی در کافا و موفقیت در بیشتر بازی‌های دوستانه که در تهران برگزار کرده نشان داد که نه تنها شایستگی صعود به مرحله نهایی جام‌ملت‌ها بلکه صعود به جام جهانی را نیز دارد، به شرط اینکه فدراسیون فوتبال در ادامه مسیر در تدارک بازی‌های دوستانه برای این تیم گام‌های قوی و استوار بردارد. بازی‌هایی که بدون شک برای تیم جوانان از ده‌ها جلسه تمرینی بهتر است به این خاطر که تجربیات مهمی را به کادر فنی تیم و همچنین بازیکنان انتقال می‌دهد.

صعود به جام جهانی زیر 20 سال که مهم‌ترین مسابقات زیر نظر فیفا بعد از جام جهانی است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چراکه زمینه معرفی نسل جدید فوتبال کشور و حتی تیم‌های اروپایی را فراهم می‌کند. آخرین حضور تیم جوانان در جام جهانی زیر 20 سال به سال 2017 برمی‌گردد. جایی‌که تیم جوانان با مربیگری امیر حسین پیروانی و بازیکنانی چون رضا شکاری، امیدنورافکن، مهدی قایدی و... موفق شد بعد از 40 سال در مصاف با کاستاریکا پیروزی را جشن بگیرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 823973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟