باقری: نتایج خوبی کسب شد اما بیش از پیش کار داریم

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، «کوروش باقری» در توضیح ارزیابی خود افزود:  «برخی رکوردهایی که زده شد واقعا راضی کننده و حتی بهتر از تمرینات بود در همین حال بعضی‌ها هم نسبت به تمرینات وزنه کمتری زدند اما در مجموع باید به همه اعضای تیم نمره قبولی داد.»

به گفته وی برگزاری یکی ماه اردو و حتی رکوردگیری که در سالن ایرانیان انجام شد، قطعا برای کسی که تا به حال در یک رویداد مهم روی سکو نرفته و ناگهان از تمرینات شهرستان خود به بازی‌های همبستگی اعزام شده است، کافی نبوده و کاملا حق داشتند که استرس داشته باشند.

مشاور تیم ملی بانوان در توضیح راهکارهای مناسب برای افزایش تجربه این تیم و جبران کاستی‌های چندسال گذشته به ویژه عدم برگزاری مسابقات بانوان، گفت: همین که در تقویم سالانه فدراسیون برای اولین بار مسابقات کشوری بانوان همزمان با مردان برنامه ریزی شده، نشان دهنده ارزش و اهمیتی است که مدیریت جدید برای این بخش قایل است.

مربی سابق تیم پرافتخار ایران در المپیک 2012 لندن در پاسخ به برخی انتقادات درمورد محدودیت افرادی که به اردوی بانوان دعوت و به مسابقات اعزام می‌شوند، اظهارداشت: کسانی که بیرون از دایره انتخاب برای تیم ملی ماندند به حق معترض هستند و البته در نقاط مختلف کشور قطعا استعدادهای بیشتری داریم که در این فرصت کوتاه و در نبود مسابقات کشوری بانوان طی سالهای گذشته، دیده نشدند اما در شرایط فعلی، مدعوین اردو هر تعداد که می‌بودند، قطعا این هشت نفر هم جزو آن‌ها و در جمع بهترین‌ها خواهند بود. هدف ما این است که اردوها مستمر باشد و اصل و اساس پروسه انتخابی، مسابقات قهرمان کشوری است اما در حال حاضر برای مسابقات آسیایی که پیش از این لیست اولیه اسامی ارسال شده، دست ما بسته است.

باقری در مورد ادامه حضور مشاوران مرد در کنار کادر فنی بانوان گفت: شاید مهمترین بخش کار ما در آینده، تربیت کادر فنی متخصص و باتجربه برای بانوان است به نحوی که هیچ نیازی به آقایان نداشته باشند. این اتفاق هم به زودی خواهد افتاد چون ما وزنه بردارانی داریم که از نظر سنی به دوران مربیگری حرفه‌ای نزدیک شده‌اند و در آینده شاکله اصلی مربیگری بانوان را تشکیل می‌دهند.

مدیرفنی تیم‌های ملی وزنه برداری که علاوه بر نظارت بر مسابقات تیم ملی بانوان، کادر فنی تیم ملی مردان را نیز در پشت صحنه همراهی می‌کرد، معتقد است زمانبندی و نحوه برگزاری مسابقات وزنه برداری در این دوره از بازی‌ها، از برخی جهات و رعایت قوانین و مقررات خوب نبود ولی فرصت خوبی بود که ورزشکاران و کادر فنی برخی موارد را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد:  «کادر فنی فعلی، آقای علی حسینی و محمدرضا براری، از وزنه برداران حرفه‌ای بوده و کم تجربه نیستند. حضور سجاد انوشیروانی در سالن گرم هم قوت قلبی برای تیم بود و به سنگین‌تر شدن وزنه این تجربه اضافه می‌کرد.»

باقری با توجه به زمانبندی ارسال لیست‌های اولیه و نهایی برای مسابقات آسیایی و جهانی و در نظر گرفتن فرصت کوتاهی که فدراسیون برای بازگرداندن ورزشکاران به اردو و فراهم نمودن امکانات داشته، در خاتمه گفت: باید به نظرات کادر فنی و برنامه‌ای که ارایه می‌کنند اعتماد داشته باشیم و طبق این برنامه عمل کنیم. پتانسیل تیم ملی بزرگسالان ما در حال حاضر همین بیست و دو – سه نفری است که در دسترس داریم ولی در بلندمدت باید طبق برنامه‌های استعدادیابی، چهره‌های جوان‌تر و بیشتری را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 815618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟