قشقایی: بازی‌های کشورهای اسلامی سطح بالایی دارد/ می‌توانم در جهانی رکورد بهتری به ثبت برسانم/ نیاز به حمایت بیشتر مسئولان شهرم دارم

حافظ قشقایی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص سطح مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: این بازی‌ها از سطح بالایی در بیشتر اوزان برخوردار است و حتی در برخی وزن‌ها نسبت به آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم سطح بالاتری دارد و واقعأ با رقابت‌های جهانی تفاوتی ندارد و نمونه آن برگزاری اوزان 67 یا 81 کیلوگرم بود که خیلی رقابت‌ها در آن‌ها سخت و سنگین بود، زیرا 5 عنوان‌دار جهان در دسته 67 کیلوگرم حضور داشتند و من هم نخستین رقابتم در این دسته بود و تلاش خودم را کردم که خداراشکر منجر به این شد تا وزنه‌هایی را که در تمرینات زده بودم در روز مسابقه خودم به ثبت برسانم.

وی افزود: خداراشکر در دوضرب وزنه 172 کیلوگرم را که حتی در تمرینات به آن نزدیک نشده بودم را در قونیه بالای سر بردم. متاسفانه با توجه به حواشی در دوره مدیریت قبلی فدراسیون تنها برای حضور در این مسابقات چهار هفته بیشتر اردو نداشتیم و حقیقتأ زمان زیادی نبود تا دوران آماده‌سازی را سپری کنیم. تنها توانستیم فقط خودمان را به آمادگی نسبی برسانیم، اما باز هم خوشحالم توانستم رکوردهایی که در تمرینات به ثبت رسانده بودم را در روز مسابقه تکرار کردم.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی درباره رکوردهایی که در قونیه ثبت کرد، گفت: قطعأ در مسابقات آینده می‌توانم رکوردهای بالاتری را به ثبت برسانم زیرا پتانسیل و توانایی من خیلی بیشتر از این وزنه‌ها است. من در مسابقات قبلی با وزن بدن پایین‌تر، توانسته‌ام رکوردهای بهتری را بر جای بگذارم. انشاالله اردوهای آماده‌سازی برای مسابقات جهانی خیلی زود شروع شود و بتوانیم با طی دوران بدنسازی خوب به رکوردهای بهتری در راه کسب سهمیه المپیک دست پیدا کنیم.

قشقایی درباره اینکه شرایط مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری را در دوران سرپرستی چگونه دیده است، اینطور پاسخ داد: با توجه به شرایطی که پیش آمد و تغییراتی که در بدنه مدیریتی فدراسیون رخ داد، سرپرست فدراسیون به همراه سایر دوستان سخت در تلاش هستند تا هر چه زودتر شرایط درست شود و مشکلاتی که در مسیر موفقیت برای ما وجود داشته را برطرف کنند. جای تقدیر دارد که انوشیروانی در روز مسابقات پا به پای کادرفنی کنار ما است به ما روحیه می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت کادرفنی برای آمادگی آن‌ها زحمات زیادی کشیدند، اظهار داشت: کادرفنی با سرمربیگری علی‌حسینی خیلی تلاش کرد تا بچه‌ها را بدون آسیب‌دیدگی به مسابقات برساند و خداراشکر این اتفاق هم رخ داد. بر خلاف روالی که در اردوهای قبلی بود اکثر بچه‌ها با سلامت کامل بدنی به قونیه آمدند و همین امر نیز به ما کمک کرد تا به رکوردهایی که در تمرینات رسیده بودیم در اینجا هم آن‌ها را تکرار کنیم. این مساله یک اتفاق خیلی مهم است و از این بابت از سرپرست فدراسیون انوشیروانی و همچنین سایر مربیان که برای ما زحمت زیادی کشیدند، کمال تشکر و قدردانی را دارم. 

دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی در پایان درباره اینکه حمایت‌ها از طرف مسئولان استان کرمانشاه در چه شرایطی است، گفت: وزنه‌برداری رشته سخت و طاقت‌فرسایی است زیرا ورزشکاران به دلیل هزینه‌های بالای مکمل‌ها و ... نیاز بالایی به بحث مالی دارند. انتظار دارم با مدال‌آوری من، کمک‌های بیشتری از طرف مسئولین استان و کشور دریافت کنم تا دوباره بتوانم برای کشورم افتخارات خوبی به دست بیاورم.

انتهای پیام/

کدخبر: 814457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟