سعیدی: صالحی‌امیری ثبت‌نام نکرد/ اگر  ابهامی وجود داشته باشد از کمیته بین المللی المپیک استعلام می‌گیریم

به گزارش رکنا، کیکاووس سعیدی پس از پایان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی در حال انجام است روند جاری ثبت‌نام کاندیداهای مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک در چهارچوب اساس‌نامه و آیین‌نامه است‌ استقبال خوبی انجام شد جمعأ ۳۶ نفر ثبت کرده‌اند. ۸ نفر برای ریاست، ۹ نفر برای نایب رییسی و ۱۹ نفر برای عضویت هیات اجرایی کاندیدا هستند. ۵ نفر برای 2 پست کاندیدا شده‌اند‌. 

او ادامه داد: کمترین مداخله در برگزاری انتخابات را داریم و ثبت‌نام در فضای خوب انجام شد. طبیعتا بلافاصله در اولین روزکاری اسامی داوطلبان برای مراجع ذی ربط ارسال می‌کنیم و پس از ۱۰ روز اسامی نهایی داوطلب‌ها را رسمأ اعلام می‌کنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد امکان تعویق انتخاب است یا خیر، گفت: خیر به هیچ عنوان به تعویق نمی‌افتد. بارها رییس کمیته ملی المپیک درخواست کرده که انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود و چالشی ایجاد نشود. هر گونه ابهامی وجود داشته باشد از کمیته بین المللی المپیک استعلام می‌گیریم.

سعیدی در مورد ثبت‌نام سجادی و صالحی‌امیری گفت: سجادی خودش مواضعش را اعلام کرده است. در مورد صالحی‌امیری آخرین صحبتی با او در قونیه داشتم، ضمن تشکر از همه قهرمانان، پیشکسوتان و جامعه ورزشی کشور درخواست‌های متعددی داشتند ابراز شرمندگی و از الطاف همه تشکر کرد. از قبل اعلام کرده بود برنامه‌ریزی برای دوره چهار ساله بوده  است، بنابراین فضا را برای عزیزان دیگر باز گذاشتند.

وی در مورد اینکه بررسی داشته‌اند که تعداد اعضای المپیکی بر غیر المپیکی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برتری دارد یا خیر؟ گفت:هیچ‌چیز مشخص نیست در روز مجمع مشخص و آن روز تصمیم گرفته می‌شود، زیرا اکنون همه چیز در حد گمانه‌زنی است.

دبیر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که راهکاری برای این دارند که اگر در روز مجمع توازن برقرار نبود، بتوانند به گونه‌ای عمل کنند که تعداد رأی المپیکی‌ها بیشتر باشد؟ تصریح کرد:خیر، این کار خلاف اخلاق است و چنین اتفاقی نیفتاده و در دستور کار نیست. در کمال بی طرفی مجمع را برگزار می‌کنیم. تا آن موقع هر فدراسیونی در شرایط سرپرستی به سر می‌برد انتخاباتش برگزار شود به جمع اعضای مجمع اضافه می‌شود.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر انتخابات به هر دلیلی برگزار نشود تکلیف ثبت‌نام‌ها چه می‌شود و باید ثبت‌نام مجدد انجام شود یا خیر ؟تصریح کرد: در مجمع تصمیم‌گیری و تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. در اساسنامه هیچ اشاره‌ای نشده است و در هیات اجرایی و مجمع بررسی خواهیم کرد که شرایط چگونه خواهد بود.

وی در مورد نامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک مبنی بر تعلیق فدراسیون ایران اینطور پاسخ داد: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و مکاتبات در حال انجام است. انتظار است فدراسیون هر چه زودتر به برگزاری انتخابات اقدام کند. در جلسه‌ای که صالحی‌امیری و سجادی با مسئولان فدراسیون جهانی ژیمناستیک داشتند، تعهد دادند که انتخابات هر چه سریع‌تر برگزار شود اما اتفاق نیفتاده است. امیدوارم هر چه سریع تر برگزار شود تا این مساله نکرده منجر به تعلیق نشود.

انتهای پیام/

کدخبر: 813392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟