کلید خوردن فیلم‌نامه  لیگ برتر فوتبال در اپیزود بیست و دوم/ تقابل پرافتخارهای لیگ در هفته اول/ تازه واردها در تقابل با حریفان

به گزارش رکنا فصل جدید لیگ برتر فوتبال از فردا جمعه 1401.5.21 با انجام 5 بازی آغاز خواهد شد. صرف نظر از فصل نقل‌وانتقالات که برای تیم‌های دارا و ندار هرکدام به شکلی جداگانه گذشت، هیاهوی داغ فوتبال دوباره به خانه‌ها و اجتماعات فوتبالی باز خواهد گشت. در پیش فصل این دوره تیم‌هایی چون سپاهان ، فولاد ، پرسپولیس ، استقلال و تراکتور و حتی مس رفسنجان و گل گهر توانستند با بضاعت خوب مالی خود نقاط ضعف فصول گذشته را ترمیم کرده و با یارگیری داخلی و خارجی نگاه‌ها را به سمت خود معطوف دارند.

01499244

داستان پرفراز و نشیب بیست ویک دوره برگزاری لیگ با تمام کم و کاستی‌های خود برای همه علاقه‌مندان به فوتبال در ایران جذاب است. از قهرمانی نخستین دوره با تیم پرسپولیس در هفته آخر و قهرمانی فولاد ، سپاهان، استقلال و استقلال خوزستان گرفته تا بالابردن جام با علی دایی و سایپا از شنیدنی‌های این تاریخ است. حالا برای دوره جدید کمبودها تا حدودی برطرف شده و علی رغم اطلاعیه اولیه سازمان لیگ مبنی بر فروش بلیط حالا به جهت عدم وجود زیر ساخت لازم شاهد سکوهای خالی از تماشاگر خواهیم بود.

استقلال

فردا در 5 شهر شاهد برگزاری 5 بازی نخست هفته اول لیگ برتر هستیم که در بازی ابتدایی و افتتاحیه لیگ جدید و در ورزشگاه خالی آزادی تهران تیم‌های استقلال و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر 2 تیم از خریدهای خوب و خود با جیبی پر از پول ظاهرا راضی بوده وتنها نقطه سیاه این دیدار عدم حضور تماشاگران است. شاگردان ساپینتو و مورایس در هر یک از تیم‌های استقلال و سپاهان بعد از اردوی ترکیه و برگزاری چند بازی دوستانه تقریبا با شرایطی برابر رودرروی هم قرار می‌گیرند تا با پیروزی احتمالی هر یک در بازی افتتاحیه برای سابر مدعیان هم خط و نشان بکشند. جذابیت این بازی وقتی بیشتر می‌شود که برخی از بازیکنان سابق این تیم‌ها مقابل تیم سابق خود باید قرار بگیرند و این داستان همیشگی استقلال و سپاهان در این چندین ساله است. بازیکنانی چون محمد دانشگر، سجاد شهباززاده و رضا میرزایی البته در فصل جدید قابل ارزیابی است.

96f9d7ad-a693-49b2-95c4-191da8965642

تلاش این 2 تیم فصل گذشته هم برای رسیدن به قهرمانی در نوع خود جالب بود که در نهایت با قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی و آبی پوشان پایتخت به اتمام رسید. سپاهان یکی از تیم‌های پرافتخار تاریخ لیگ برتر با 5 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی است که سال گذشته وقتی در هندبال مردان و زنان  قهرماتی را بدست آورد، حالا سخت به دنبال قهرمانی در لیگ برتر آنهم بعد از 8 سال است.

01494490

نوع نگاه مدیریتی تیم‌های استقلال و سپاهان در فصل جاری و حتی پیش از آن به سان 2 شطرنج باز بود که هرکدام حرکت تیم دیگر را به شدت زیر نظر داشت و از روی دیگری کپی برداری شد. خریدهای چندمنظوره سپاهان مثل میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد علی‌نژاد، رامین رضائیان، الویس کامسوبا و مانوئل فرناندز به این تیم کمک می‌کند تا در قامت یک مدعی جدی فصل را آغاز نماید، البته که نباید در این رهگذر از جدایی بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، عزت‌اله پورقاز و کریستوفر کنت گذشت.

index

حال باید دید با این همه خریدهای گران هر 2 تیم و کری‌های مرسوم پیش فصل مدیران و مسئولان آنها چه نتیجه‌ای را در پایان 90 دقیقه در ورزشگاه آزادی رقم خواهد زد. در 2 دیدار فصل گذشته در تهران استقلال بازی را با نتیجه یک برصفر به سود خود تمام کرد و در بازی این دو تیم در اصفهان  نتیجه تلاش یک بر یک بود.

1400051801151431623348124

در دیگر بازی هفته اول در  روز نخست در کرج تیم‌های پیکان و ملوان به مصاف هم می‌روند. ملوانی که با مازیار زارع بالاخره به لیگ برتر آمد و دیگر قصل برگشت به لیگ یک را ندارد. تیم پیکان هم با تغییرات عجیب و غریب مدیریتی و با آمدن ابراهیم شکوری بازهم قصد دارد مقابل بزرگان خود‌نمایی کرده و چشم به رده‌های بالای جدول دارد. هر 2 تیم هم به اندازه بضاعت خود بازیکن خرید کرده و شاید در این راستا کفه ترازو به سود تیم تهرانی رقم می‌خورد.

از بازی‌های خوب هفته اول می‌توان به تقابل تیم‌های کرمانی مس از نوع کرمان و رفسنجان با نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران اشاره کرد که تنور داغ لیگ را داغ‌تر خواهد کرد. آخرین بازی روز نخست هفته اول بین تیم‌های آلومینیوم ارک و هوادار است که این بازی هم می‌تواند آبستن حوادث زیادی باشد. سایر بازی‌های هفته اول روز شنبه 1401.5.22 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 813318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟