نوروزی : سفر خارجی؟ به کمیته المپیک می‌آیم تا کمک کنم

به گزارش رکنا، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست، نواب‌رئیس و هیات اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک از ۵ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت. امروز در هفتمین روز از ثبت‌نام، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی برای نایب‌رئیسی نامزد شد. 

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بعد از ثبت‌نام در پست نایب رئیسی کمیته ملی المپیک، گفت: با توجه به این که ما یک فدراسیون غیرالمپیکی هستیم فقط می‌توانستم در پست‌های نایب رئیسی و ریاست ثبت‌نام کنم. از آنجا که ‌در پست ریاست بزرگان هستند و برخی برای این پست ثب‌نام کرده‌اند و برخی دیگر هم به احتمال زیاد کاندیدا خواهند شد، تصمیم گرفتم برای پست نایب‌رئیسی ثبت‌نام کنم. 

وی افزود: سبقه خوبی درحوزه مدیریت دارم و سال‌ها در فدراسیون پزشکی ورزشی کار کردم. سوابق خوبی هم در عرصه بین‌المللی دارم. سال‌ها رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک بودم، عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا، عضوی کمیته پزشکی کنفدراسیون پزشکی- ورزشی آسیا و بیش از 20 سال پزشک تیم‌های ملی والیبال هستم. 

مجموعه سوابقم در موجب شد طی مشورتی که در بزرگان عرصه ورزش داشتم برای ثبت‌نام اقدام کنم. 

رئیس فدراسیون پزشکی خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک یکی از مهم‌ترین نهادهای ورزشی کشور است که حکم وزارت امور خارجه ورزش کشور را دارد. تقویت این بخش می‌تواند منجر به تقویت ورزش کشور شود. از طرفی فکر می‌کنم کمیته ملی المپیک نیاز به تجدید قوا و حضور نیروهای جدیدتر و جوان‌تر دارد. امیدوارم بتوانم تاثیرگذار باشم. البته به این نتیجه رسیده‌ام که کمیته محل کار کردن و جایی است که باید باری را از روی ورزش کشور بردارد نه این‌که من بخوام عضو هیات اجرایی شوم و خودم باری بر دوش کمیته باشم. به همین خاطر معتقدم افرادی که در خود می‌بینند که می‌توانند در این مسیر کار کنند، باید وارد گود رقابت شوند و خود را در معرض انتخاب قرار دهند. مجمع کمیته نیز ترکیبی از افراد فرهیخته و متشکل از افرادی است که سال‌های سال در حوزه مدیریت کشور حضور دارند. بنابراین هر اتفاقی که رخ دهد به فال نیک می‌گیریم. 

نوروزی در تشریح این بخش از صحبت‌هایش که نباید در کمیته ملی المپیک بار باشیم، گفت: متاسفانه این‌طور جا افتاده که افراد برای گرفتن پست یا رفتن به سفرهای خارجی وارد کمیته ملی المپیک شوند. برای نهاد بزرگی مثل کمیته ملی المپیک بد است که چنین طرز تفکری در جامعه جا بیفتد. این اتفاق البته حاصل عملکرد برخی در گذشته بوده است. دیدگاه من این است که اگر به کمیته بیایم، هرگز وارد پروسه سفرهای خارجی نوبتی کمیته نخواهم شد که اسمم در این لیست قرار بگیرد یا خدای ناخواسته به دنبال کسب درآمد یا اشتغال در این کمیته باشم. خدا را شکر در حال حاضر رئیس یکی از فدراسیون‌های بزرگ کشور هستم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به سوابقم و شناختی که از بدنه ورزش کشور دارم، ساختار کمیته ملی المپیک را می‌شناسم به همین دلیل برای کمک آمده‌ام. 

انتهای پیام/

کدخبر: 810962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟