انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق خواهد افتاد؟

به گزارش رکنا، ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک از ۵ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت. با رای مثبت اعضای مجمع نیز قرار شد انتخابات ۶ شهریور برگزار شود اما هر چه به این روز نزدیک می‌شویم ابهام در برگزاری انتخابات در موعد اعلام شده بیش از گذشته می‌شود چرا که مسئله فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند نه تنها حل نشده بلکه به تعداد آنها اضافه هم خواهد شد.

با خروج کاراته از جمع المپیکی‌ها و پیوستن این رشته به غیرالمپیکی‌ها، الان این نسبت ۲۹ -۲۹ شده این در حالیست که اعضای المپیکی مجمع باید نصف به علاوه یک باشد. بعد از سفر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک به لوزان قرار شد انتخابات فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری در اسرع وقت برگزار شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است اگرچه پیش از این توافقاتی صورت گرفته بود تا انتخابات این ۲ فدراسیون قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود.

براساس استعلام صورت گرفته کمیته ملی المپیک از IOC؛ فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند نمی‌توانند نماینده‌ای در انتخابات داشته باشند، حالا اگر برای رشته بدمینتون که دوره ۴ سال ریاست محمدرضا پوریا به پایان رسیده سرپرست معرفی شود یا با ابطال انتخابات سوارکاری وزارت ورزش بخواهد سرپرست معرفی کند عملا تعداد اعضای المپیکی مجمع از نسبت برابر هم کمتر خواهد شد که این خود چالش بزرگی است.

در حال حاضر فدراسیون‌های فوتبال، وزنه‌برداری، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری و شمشیربازی با سرپرست اداره می‌شوند و باید دید با آماده بودن فدراسیون‌های ژیمناستیک و شمشیربازی آنها صاحب رئیس خواهند شد تا مجمع برگزار شود یا انتخاب سرپرست برای ۲ فدراسیون سوارکاری و بدمینتون تیر خلاص را برای عدم برگزاری مجمع زده خواهد شد؟

انتهای پیام/

کدخبر: 810798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟