به گزارش رکنا، مجید کیهانی در خصوص انتخاب کارشناس خبره، اظهار داشت: بحثی است که سلیقه‌های مختلف در مورد آن وجود دارد. تا این دوره اخیر آیین‌نامه‌ای برای انتخاب خبرگان نداشتیم و طبق اساسنامه هیات اجرایی باید آیین‌نامه تدوین می‌کرد که این اتفاق رخ داد و ملاک عمل شد. قبلا آیین‌نامه نبود و سلیقه‌ای عمل می‌شد. بیش از ۱۰۰ نفر پتانسیل این را دارند با این آیین‌نامه کارشناس خبره شوند. از اعتماد هیات اجرایی و صالحی‌امیری تشکر می‌کنم. رخصت می‌خواهم و اگر انتقادی وجود دارد حق افراد است.

وی در مورد اینکه گفته شده خبره باید در امور المپیک باشد، عنوان کرد: شما در مورد سبقه من چه می‌دانید؟ بیش از ۱۵ سال کارشناس و خبرنگار دوومیدانی بودم، قهرمان دوومیدانی بودم، رییس فدراسیون دوومیدانی بوده و به عنوان سرپرست این تیم در المپیک ریو حضور داشتم. بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتم. انتخاب کارشناس خبره ممکن است جایی سلیقه‌ای باشد اما خوشبختانه آئین‌نامه تدوین شد.

رییس اسبق فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که اصل ماجرا تدوین آیین‌نامه بود و قرار شده بود که اسم اعضای هیات اجرایی از لیست خارج شود، تصریح کرد: با تدوین آیین‌نامه بدعتی نگذاشتیم، در گذشته آیین‌نامه نبود و این دوره آیین‌نامه را تدوین کردیم چون اولین بار بود پس انتقاداتی هست. هیات اجرایی که آیین‌نامه را برای خودش ننوشته است، آیین‌نامه می‌گوید همه روسای فدراسیون‌های المپیکی، معاونان وزیر، روسا و دبیران کمیته و اعضای هیات اجرایی در پکیج کارشناس خبره قرار دارند.

کیهانی در مورد اینکه چرا اسم ۲ عضو هیات اجرایی از لیست خارج شد، گفت: هیات اجرایی رکن تصمیم‌گیری است. من که خودم را معرفی نکردم اما روال کار مشخص است. نمی‌دانم دنبال چه هستید اما براساس آیین‌نامه رأی‌گیری انجام شد. دوره قبل مشحون و کفاشیان انتخاب شدند.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که شما قرار است کاندیدا شوید اما مشحون و کفاشیان نامزد نشدند، عنوان کرد: معلوم نیست و هنوز تصمیم نگرفته‌ام اما حق کاندیداتوری دارم. من عضو مجمع هستم و کسی نمی‌تواند این حق را بگیرد.  

انتهای پیام/

کدخبر: 810539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟