محمد رهبری: یکسری افراد کوته فکر دنبال سهم‌خواهی هستند/ ما در پر قُو نخوابیده‌ایم

محمد رهبری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط خودش پیش از حضور در کشورهای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوب است تمام بچه‌ها در اردوها تمرینات را پُرقدرت پیگیری می‌کنیم، از این بابت مشکل خاصی نداریم. آنچه مُسلم است با توجه به حضور در قاهره در اوج آمادگی قرار داریم و برنامه‌ریزی به سمتی بوده که در زمان برگزاری مسابقات در آمادگی کامل قرار داشته باشم و خوشحالم همه چیز روال منطقی خودش را طی کرده است. هدف ما این است بتوانیم پرچم ایران را در قونیه به اهتزاز در بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه از رقبا شناخت دارد، گفت: از رقبا شناخت داریم و به خوبی آگاه هستیم تمام حریفان از جمله ترکیه، ازبکستان و تونس خوب هستند و نباید هیچ شمشیربازی را دست کم گرفت. هم در بخش انفرادی و هم تیمی به دنبال کسب بهترین مدال هستیم. من و دیگر ملی‌پوشان هدفمان رقم خوردن بهترین اتفاق ممکن برای شمشیربازی ایران در قونیه است. خداراشکر انرژی مثبت مردم هم دریافت می‌کنیم و این مساله به ما انگیزه 2 چندان می‌دهد تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

این شمشیرباز گفت: برای مسابقات کشورهای اسلامی به جز مدال انفرادی سابر در صدد مدال تیمی هم هستیم و شک نکنید می‌خواهیم به آنچه شمشیربازی ایران استحقاقش را دارد دست یابیم. پس از این مسابقات، مدتی را به استراحت خواهیم پرداخت و سپس دوباره برای گزینشی المپیک پاریس استارت کار خودمان را خواهیم زد تا بتوانیم مانند همیشه بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

رهبری در واکنش به انتقادات یکسری اشخاصی که دنبال سهم‌خواهی در فدراسیون شمشیربازی هستند، اینطور پاسخ داد: با توجه به اینکه فدراسیون در دوره سرپرستی قرار دارد یکسری افراد دنبال منافع شخصی خودشان هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و حرف خودشان را به کُرسی بنشانند. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف برگزاری انتخابات مشخص شود تا دیگر این افراد هم گلیم خودشان را از پا درازتر نکنند. چون کسی کاری به آن‌ها ندارد رو خودشان را زیاد کرده‌اند. باید تکلیف انتخابات مشخص تا همه چیز دوباره به روال قبلی خود بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها فکر می‌کنند تمام امتیازات فدراسیون شمشیربازی به تیم سابر تعلق گرفته است، گفت: حقیقت امر این است شرایط برای ما معمولی و تا به الان نشده امتیاز ویژه برای ما در نظر گرفته شود. همه فکر می‌کنند برای ما شرایط ویژه در نظر گرفته است اما این فرافکنی‌ها واقعیت ندارد و تنها 3 وعده غذایی و استفاده از خوابگاه به ما تعلق گرفته است. همه فکر می‌کنند حق بزرگی در سابر می‌شود و برای بقیه رشته‌ها نمی‌شود. چنین چیزی وجود ندارد و شرایط یکسان است. حتی تیم اپه هم شرایط مشابه ما دارد ولی منتقدان متاسفانه تنها تیم سابر را می‌بینند که انگار در پَر قو خوابیده‌ایم.

عضو تیم ملی سابر با اشاره به اینکه حمایت‌ها از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خوب است، گفت: شمشیربازی طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و همچنان این مسیر را ادامه می‌دهد، نباید از تلاش‌هایی که برای کسب این پیشرفت انجام شد غافل بود. افرادی مانند باقرزاده و فخری به همراه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تلاش زیادی برای به ثمر رساندن اهداف و برنامه‌های مورد نظر داشته‌اند. امیدوارم با کسب نتایج خوب در قونیه زحمات این عزیزان را جبران کنیم. تا به الان کم و کاستی مشاهده نکرده‌ایم اما اگر شرایط بهتر باشد مطمئنا نتایج هم روند بهتری به خود خواهد گرفت.

رهبری با انتقاد از افرادی که دنبال تخریب کردن پیمان فخری هستند، اینطور صحبت‌های خود را به پایان رساند و بیان کرد: تمام دنیا از نظر فنی پیمان فخری را قبول دارند و او را جزو بهترین مربیان دنیا در این رشته قلمداد می‌کنند اما متاسفانه چند شخص که در حد اولیه ورزش هم جایگاه و محبوبیت چندانی بین مردم ندارند دنبال تخریب کردن او هستند. او فردی است که از بهترین تیم‌های دنیا پیشنهادات چند برابری از ایران دریافت کرده اما یکسری اشخاص کوتاه فکر، فکر می‌کنند، می‌توانند با تخریب کردن به جایگاه او برسند. البته نمی‌دانند ابتدای امر باید فن و تکنیک کار را متوجه باشند تا پس از آن بتوانند خودشان را با او قیاس کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 810421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟