سجادی: وی ای آر در نیم فصل دوم خواهیم داشت/ داستان ویلموتس دیگر نباید تکرار شود

به گزارش رکنا، حمید سجادی درمورد آخرین شرایط فدراسیون فوتبال و تیم ملی در آستانه جام‌جهانی 2022 قطر اظهار داشت: اگر بخواهم شرایط وزارت ورزش را در زمانی که تحویل گرفته‌ایم بگویم انرژی خوبی منتقل نمی‌شود. هیأت‌ها قرار بود طبق اساسنامه کارها را پیش ببرند. مهلت 6 ماهه‌ای وجود داشت اما در این زمان اقدامی صورت نگرفت. امروز در هیأت دولت آیین‌نامه ها انجام شد و این مساعدت رئیس جمهور بود. فدراسیون فوتبال از سال 2016 استقلال و پرسپولیسش در خطر تعلیق بودند، همیشه مغروض بودند و یک عمر آرزوی همه واگذاری آنها به مردم بود که محقق شد.

وی ادامه داد: این دو باشگاه تکلیف زیادی برای رسیدن به استانداردها داشتند که با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس نظام باشگاه‌داری ما مصوب و منظم شد. یک سری تکالیف بود که باید انجام می‌شد تا اینکه در راه صعود به جام‌جهانی بودیم و خوشبختانه سریع‌ترین صعود رخ داد. ما 16 - 17 لژیونر داریم و همه به این تیم امید دارند. درمورد سرمربی قبلی تیم ملی باید بگویم که اخیراً گزارشی از سرپرست فدراسیون درخواست کردم تا در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: گزارش را خواندم و متوجه شدم 2 میلیون یورو پرداخت شده است. رای هم 3 میلیون و 300 هزار یورو است و دو 5درصد هم دیرکرد است. 32 میلیارد تومان مالیات این قرارداد است. قراردادی که بسته می‌شود و پیش پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد چه اصولی دارد؟ گفته می‌شود از شستا کمک گرفته شده است که همه ما آن مجموعه را هم دوست داریم اما چرا ضمانت آن پولی که گرفته شده باید ساختمان فدراسیون فوتبال باشد؟

سجادی خاطرنشان کرد: در اسناد پرداختی فدراسیون 24 میلیارد تومان به یوروی 12 هزار تومان به شستا پرداخت شده که علاوه بر این، ساختمان هم به نام شستا شده است. سونامی ویلموتس در ورزش و فوتبال کشور باید حل شود و نباید ویلموتس دومی هم داشته باشیم. هرجا سهل‌انگاری کنیم بازهم شاهد این اتفاقات خواهیم بود. ما الان گرانی کالا را داریم اما دلیل این موضوع چیست؟ در فوتبال ما دست دلال‌ها باید کوتاه شود.

وی اظهار داشت: پرونده به دست ما رسیده است و رئیس جمهور هم تاکید زیادی به اجرای عدالت دارد. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، در حال مراقبت هستیم. من 16 ماه در باشگاه سایپا بودم و با لیتبارسکی قرارداد امضا کردم. به دلایلی او تیم را ترک کرد. تا آن زمان هم به ندرت باشگاهی داشتیم که بتواند خسارت و ضرر و زیان از یک قرارداد بگیرد اما در آن سال سایپا گرفت. ما در مرجع تصمیم‌گیری برای مسببان پرونده ویلموتس نیستیم و تنها می‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم. گویا 3 دنگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به نام شستا شده است و ما در جریان این اتفاقات قرار داریم. ما به نمایندگی از مردم مدافع خواهیم بود و به صورت حقوقی موضوع را دنبال می‌کنیم. به مردم قول می‌دهم که در کنار فدراسیون فوتبال هستیم و دستورات ویژه رئیس جمهور و مخبر را اجرا خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این تیم ملی، امید مردم است و تکلیف کادر فنی هم مشخص شد و ما هم به آن نظر احترام می‌گذاریم. من و همکارانم بدون دخالت در کار فنی، هر کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد. سه بازی مهم در جام‌جهانی داریم و امیدوارم کیفیت واقعی فوتبال ایران را در جام‌جهانی شاهد باشیم.

سجادی با بیان اینکه برای سیستم VAR هم مشورت‌های امنیتی گرفتیم چون اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که ما چندان از آن اطلاع نداشتیم، افزود: به ما مشورت‌های امنیتی داده شد و موجب صرف نظر کردن ما از ادامه پرونده شد. اخیراً دو جلسه خوب با سرپرست فدراسیون فوتبال داشتم که درمورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌ها و ... صحبت کردیم. ما باید شرایط را پیش‌بینی کنیم. ماجدی به من گفت که چند شرکت خوب که می‌توانند تکنولوژی VAR را پیاده کنند، پیدا شده‌اند. باید شرکت‌ها را بررسی و انتخاب کنیم و اگر توافقات صورت بگیرد و مشکلی نباشد ما از نیمه دوم فصل جاری می‌توانیم از VAR استفاده کنیم.

وی که میهمان برنامه «صف اول» از شبکه خبر بود، درمورد تبلیغات محیطی، خاطرنشان کرد: یکی از قو‌ل‌هایی که رئیس جمهور داده بود مربوط به همین موضوع است. قبل از انتخابات درخواست شد که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار شوند که این اتفاق افتاد. در شهریورماه هم بخش دوم واگذاری ها استارت خواهد خورد. همیشه روال بود که مبلغی با سازمان لیگ بسته می‌شد اما باشگاه استقلال پیش قدم شد و درخواست کرد که تبلیغات محیطی به باشگاه واگذار شود. همین شرایط برای پرسپولیس هم ایجاد شد. امسال هم برخی باشگاه‌های ترجیح دادند که درآمد تبلیغات محیطی بر عهده سازمان لیگ باشد، چون معتقد بودند که به اندازه سرخابی‌ها درآمد ندارند.

وزیر ورزش و جوانان درمورد اداره فدراسیون‌ها توسط سرپرست، اظهار داشت: انتخابات دوچرخه سواری و ژیمناستیک کمی طولانی شده است. با هماهنگی‌های انجام شده مقدمات این دو انتخابات آماده شده است. ترجیح‌مان این است که فدراسیون‌ها به دوره سرپرستی نروند، اما گاهی ساز و کارها فراهم نمی‌شوند و ناچار به اداره فدراسیون‌ها با سرپرست هستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 809908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟