گنابری: پیش‌فصل جایی است که باید در آن ضربه بخورید/ تاریخ باشگاه در حال نوشته شدن است

به گزارش رکنا، سرژ گنابری در مصاحبه‌ای در خصوص شرایط خودش و بایرن مونیخ به مواردی اشاره کرد.

*حجم بالای تمرینات به دلیل زمان کوتاه؟

زمان کم بود و بارها 2 جلسه‌ی تمرینی در روز داشتیم که از نظر جسمانی دشوار بود. اما پیش‌فصل جایی است که باید در آن ضربه بخورید. این مهم است و ما می‌دانیم چرا انجامش می‌دهیم.

*خریدهای جدید؟

خیلی خوب جا افتادند. بازیکنان جدید اغلب به زبان دیگری صحبت می‌کنند و نمی‌توانند سریعأ ما را بفهمند. آن‌ها سطح بالا هستند. مشخصا کیفیتشان و اینکه چرا آن‌ها را خریدیم را نشان دادند. بازی کردن با آن‌ها سرگرم‌کننده است.

*خروج لواندوفسکی و ورود مانه چه معنایی برای بایرن دارد؟

از فصول گذشته که مهاجمی با 40 گل زده داشتیم تغییرپذیرتریم. این یک شروع تازه و شانسی خوب برای ما مهاجمان است تا وظیفه‌ی جدیدی داشته باشیم. چیز منفی نیست و فرصتی که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

*پیش‌تر سابقه بازی به‌عنوان مهاجم زیرنظر ناگلزمن در هوفنهایم را داشتی؟

احساس خوبی در سیستم 2 مهاجمه دارم. گاهی در تیم ملی و هوفنهایم با این سیستم بازی می‌کردیم. بیشتر دوست‌دارم در وسط بازی کنم اما به سیستم مربی بستگی دارد. انعطاف‌پذیری بالایی در تیم داریم.

*قرار بلندمدت جدید با بایرن؟

تاریخ باشگاه در حال نوشته شدن است و ما بازیکنان می‌توانیم برای یک دوره تعیین‌کننده باشیم، که می‌خواهیم آن دوره را تا حد امکان با موفقیت به پایان برسانیم. حس خیلی خوبی در تیم وجود دارد. بازی کردن در این سطح و در یکی از برترین باشگاه‌های جهان، احساس خاصی دارد. 

*در پایان قراردادت، 8 سال در بایرن بودی، چه ویژگی‌هایی برای این مدت ماندن لازم است؟

 مشخصا استعداد، جاه‌طلبی، اعتماد به نفس و توانایی حفظ همه‌ی این‌ها. رقابت تمام نمی‌شود. بازیکنان جوان فوق‌العاده همواره در حال آمدن هستند، مثل موسیالا، وانر و ویدوویچ در حال حاضر نمی‌توانید بی‌تفاوت بمانید، وگرنه جای‌تان گرفته می‌شود.

*این همان دی‌ان‌ای بایرن معروف است؟

 می‌توان اینطور هم گفت. پیش از اینجا آمدن، چنین ویژگی‌هایی نداشتم. این چیزی است که وقتی اینجا بیایید و روزانه با این محیط روبه رو شوید یاد می‌گیرید. اینکه هر 3 روز یک بار باید بازی‌تان را ببرید، در همه‌جا شایع نیست. بایرن باشگاه بزرگی است و زندگی کردن با این فرهنگ را یاد می‌گیرید.

*در 27 سالگی، نسل شما در اوج خودش قرار دارد، پیشنهادت برای جوان‌ها چیست؟

 آن‌ها می‌توانند چیزها را ببینند و یاد بگیرند، همانطور که ما از نسل قبل یعنی ریبری، روبن، لام، شواینی و ژابی آلونسو یاد گرفتیم. گاهی در تمرینات چیزهایی از آن‌ها می‌بینم، که برایشان کلاه از سر بر می‌دارم. اینکه به خودمان باور داشته باشیم، در این سطح بسیار کلیدی است. در یک مقطع بد، با نداشتن اعتماد به نفس کارتان خیلی سخت می‌شود.

*بردن جام‌های زیاد با "برادرانت" جاش و لئون؟

 بخش زیادی از آن اعتماد است. از وقتی جوان بودیم هم را می‌شناسیم. در چنین شرایطی می‌توانید به دیگران تکیه کنید. وقتی دوستانی در تیم دارید، اینطور نیست که فقط سر کار بروید و برگردید. ما کارهای شخصی‌ای هم با هم می‌کنیم که رابطه‌مان را قوی‌تر می‌کند.

*حالا نقش رهبری خواهی داشت؟

 همیشه با سن و تجربه و ماندن در تیم همراه است. به اینکه شخصیت‌تان چطور است هم بستگی دارد. هرکسی از عهده‌ی آن بر نمی‌آید. به طور مثال، این تفاوت بین من و کیمیش است. اما همیشه سعی می‌کنید به جوان‌ترها کمک کنید چون زمانی در همان وضعیت بوده‌اید.

انتهای پیام/

کدخبر: 809032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟