لواندوفسکی: خروجم از بایرن ربطی به هالند نداشت/مزخرفات زیادی در مورد من گفته شد/ باید برای هر چالشی آماده باشید

به گزارش رکنا،  رابرت لواندوفسکی به باشگاه سابق بایرن مونیخ حمله کرد و در اولین مصاحبه خود از زمان انتقال به نیوکمپ در اوایل این ماه با کریستینا الکساندر، به طور انحصاری صحبت کرد. 

از لواندوفسکی در مورد گزارش‌هایی پرسیده شد که تمایل او به ترک بایرن بر اساس شایعاتی بود که آن‌ها به دنبال مهاجم ارلینگ هالند بودند که بعداً بوروسیا دورتموند را ترک کرد و به منچسترسیتی پیوست.

نه، خروجم ربطی به ارلینگ هالند نداشت. من کسی هستم که حتی اگر چیزی برایم خوب نباشد، به حقیقت اهمیت بیشتری می‌دهم. نمی‌خواهم در مورد اتفاقی که واقعأ افتاد صحبت کنم.  اما اگر سوال شما این است که تصمیم به جدایی به دلیل او بود، نه، من هیچ مشکلی با پیوستن او به بایرن نداشتم. اما برخی افراد حقیقت را به من نمی‌گفتند، آن‌ها چیز دیگری می‌گفتند. برای من این همیشه مهم بود، که همه‌چیز شفاف و درست بماند و شاید برای برخی افراد این یک مشکل بود و در آخر می‌دانم که برخی چیزها شاید آنطور که باید پیش نرفتند.

او ادامه داد: به هرحال، شرایط را اینطور دیدم و حس کردم که شاید زمان خوبی برای جدایی از بایرن مونیخ و پیوستن به بارسلونا باشد. من رابطه‌ی بسیار خوبی با هم‌تیمی‌هایم، کادرفنی و مربی داشتم و این‌ها چیزهایی هستند که دلم برای‌شان تنگ می‌شود، چون دوران زیبایی را در آنجا گذراندم و ما تنها در زمین با هم دوست نبودیم و رابطه‌ای فراتر از آن داشتیم. اما در آخر این بخش هم به پایان رسید و من بخش جدیدی را در زندگی و دوران بازی‌ام شروع کردم. همه‌ی اتفاقاتی که در چند هفته‌ی اخیر پیش از جدایی از بایرن مونیخ افتاد، مطمئنا مربوط به سیاست‌های مختلف هم می‌شد.

فوق ستاره لهستانی بارسلونا تصریح کرد: باشگاه تلاش کرد دلیلی برای فروشم به باشگاه دیگری پیدا کند، چون پیش از آن توضیح دادنش برای هواداران دشوار بود. و من باید آن را می‌پذیرفتم، حتی با وجود اینکه مزخرفات زیادی بود، مزخرفات زیادی در مورد من گفته شد. این حقیقت نداشت، اما در آخر می‌دانستم که هواداران، حتی در این برهه‌ی زمانی هم خیلی از من حمایت می‌کنند.

این ملی‌پوش لهستانی از پایان فصل گذشته تا تابستان از طریق مجموعه ای از مصاحبه‌های عمومی به صراحت اعلام کرده بود که پس از 8 فصل حضور در قهرمان آلمان آماده ترک بایرن است. با این حال، بایرن در ابتدا حاضر نشد بازیکنی را که در 375 بازی 344 گل برای غول باواریایی به ثمر رساند، بفروشد.

لواندوفسکی در مورد ملاقات مجدد با اوبامیانگ چه نظری دارد، گفت:  9 یا 10 سال پیش با هم در دورتموند خوش گذشت. من به خوبی به یاد دارم که چگونه در زمین بازی و چگونه در خارج از آن زندگی می‌کردیم. او یک فرد فوق‌العاده است. من با اوبامیانگ به موفقیت‌های زیادی دست یافتم، اما بعد از آن جدا شدیم. خوشحالم که دوباره هم تیمی هستیم.

وی درباره اینکه چرا لیگ نیست، اینطور پاسخ داد: همیشه آرزو داشتم در لیگ بازی کنم. می‌دانم که دوران حضورم در بایرن فوق‌العاده بود و از باشگاه به دلیل کارهایی که انجام دادند تشکر می‌کنم و بعد از 12 سال حضور در آلمان، زمان یک چالش جدید فرا رسیده است. من مشتاقانه منتظر بازگشت به بارسلونا هستم، بودن در شهری که در آن بازی خواهم کرد بهتر از ماندن در ایالات متحده است. علی‌رغم اتفاقاتی که در نهایت رخ داد، نمی‌توانم در مورد بایرن یا هم تیمی‌هایم چیز بدی بگویم. من سال به سال در بایرن به بلوغ رسیده‌ام و می‌دانستم که جدایی من با هر سالی که در آنجا سپری می‌کنم سخت‌تر می‌شود. تصمیم برای انتقال به بارسا سخت بود، زیرا در حال ترک منطقه امن خود در بایرن بودم. اما وقتی از تمایل بارسا برای پیوستن به من مطلع شدم، فهمیدم که این نشانه زمان رفتن من است من به بارسلونا پیوستم زیرا می‌دانم که می‌توانم سال‌های بیشتری در بالاترین سطح بازی کنم. سعی می‌کنم با همکارانم اسپانیایی صحبت تا به آن عادت کنم. اما فکر می‌کنم برای درک آن‌ها به چند هفته دیگر نیاز دارم. اما زبان فوتبال زبان آسانی است زیرا من توانایی‌ها و مهارت‌های خود را می‌شناسم. 2 هفته اول خیلی سخت بود اما پس از آن من قادر خواهم بود نشان دهم که چه کاری می‌توانم انجام دهم.

مهاجم لهستانی بارسلونا در پاسخ به این سوال که آیا فلسفه بارسا برایت بیگانه نیست چون زیر نظر پپ گواردیولا بازی کردی، گفت: در 2 سال اول با پپ، 8 بازیکن اسپانیایی در بایرن داشتیم، علاوه بر کادرفنی که اسپانیا بودند. سپس یاد گرفتم که چگونه آن‌ها را بازی کنم. همچنین برنامه‌های تاکتیکی با پپ گواردیولا شگفت‌انگیز بود. درک تاکتیکی پپ گواردیولا شگفت‌انگیز است و اکنون به من کمک زیادی می‌کند تا بفهمم چگونه بازی کنم.

لواندوفسکی در خصوص اینکه انتظار دارد ترکیب ژاوی با این همه قرارداد چطور باشد، اینطور توضیح داد: من تحت تاثیر همه این معاملات هستم و من فکر می‌کنم ما آنقدر قوی هستیم که شروع کنیم به کسب عناوین و من کسی هستم که همیشه می‌خواهم به پیروزی فکر کنم، به گلزنی با ژاوی، فکر می‌کنم و می‌توانیم عناوین کسب کنیم، زیرا می‌بینم که در تمرینات چه می‌کنیم، چگونه در دوره تدارکاتی سخت کار می‌کنیم. این‌ها نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی هستیم.

وی در مورد اینکه چه کسی در سمت راست شما و چه کسی در سمت چپ شما خواهد بود، گفت: این سخت است. ما حدود 6 بازیکن در خط حمله داریم و هر بازیکن به شکلی متفاوت بازی می‌کند. اما برای من که با هر سبکی انعطاف‌پذیر است. در بایرن با چند بال بازی کردم، بعضی از آن‌ها دریبل می‌زدند، بعضی از آن‌ها سانتر را بالا می‌بردند و من با همه کنار آمدم

مهاجم بارسلونا درباره انتظارش از دمبله گفت:  او بازیکن بزرگی، با مهارت‌های بسیار بالا است و امیدوارم در تمام فصل سالم بماند. اگر دمبله همانطور که است متمرکز بماند، می‌تواند به تعداد زیادی گل کمک کند. مطمئنم با شرایطش می‌تواند یکی از بهترین بازیکنان دنیا باشد. من فکر می‌کنم داشتن تعدادی مهاجم بزرگ در لالیگا برای مدافعان خوب است. من بازی‌های زیادی مقابل تیم‌های اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده‌ام، بنابراین بازی در فوتبال اسپانیا برای من چیز جدیدی نخواهد بود. درست است که من مقابل همه تیم‌های اسپانیایی بازی نکردم، اما در سطح حرفه‌ای در فوتبال، باید برای هر چالشی آماده باشید.

انتهای پیام/

کدخبر: 809026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟