طهماسبی: عنایتی را بازی ندادیم/ کی گفته ما پول نداریم؟

«علی طهماسبی» در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد قرعه این تیم در مسابقات لیگ برتر و بازی هفته اول با آلومینیوم اراک اظهار داشت: قرعه‌کشی لیگ برتر مثل شمشیر دولبه است. از هر طرف به این موضوع نگاه کنی هر قرعه‌کشی سخت است. فصل قبل ما لیگ را با تیم‌های قدرتمند شروع کردیم و خیلی سخت گذشت. در فصل پیش رو اما باید به مصاف سه تیمی برویم که بعید است دایعه قهرمانی داشته باشند. با این حال مهم نیست با چه تیمی بازی کنی و فقط مهم این است که تیم خودت از همان ابتدا آماده باشد. حتی اگر با تیم‌های مدعی بازی کنید وقتی آماده باشید می‌توانید برنده باشید و در همان هفته‌های ابتدایی خود را ببندید و امتیازات لازم را جمع کنید. از طرفی گاهی فشار و استرس مسابقات هم تاثیرمعکوس می‌گذارد و هر چقدر هم آماده باشید به نتیجه نمی‌رسید!

وی به اردوی آماده‌سازی تیم هوادار در ترکیه اشاره و تصریح کرد: اردوی خوبی است و به آماده‌سازی تیم خیلی کمک کرد. به انسجام تیمی خوبی رسیدیم و بدون شک با صمیمیتی که در تیم برقرار شده اگر با همین شرایط ادامه دهیم به امادگی مورد نظر می‌رسیم. خوشبختانه کادر فنی دلسوزی داریم که وقت زیادی برای تیم می‌گذارند. در همین چند روز الهامی به عنوان سرمربی تجربه و پختگی خوبی از خود نشان داده است و روزهای خوبی را پیش روی تیم هوادار می‌بینم.

مدیر تیم هوادار در پاسخ به این سوال که چطور با وجود بودجه محدود موفق به برگزاری اردوی برون مرزی شدند تاکید کرد: بحث مالی در تیم ما وجود ندارد. پول به‌اندازه هست اما باید اقتصادی خرج کرد. مسئولان تیم ما به موقع هزینه می‌کنند و به جا جلوی هزینه‌های اضافه را می‌گیرند. وقتی سرمربی تاکید کرد این اردو لازم است آن‌ها هم درنگ نکرده مقدمات اردو را فراهم کردند. خوشبختانه در کمپ خوبی مستقر شدیم و امکانات خوبی دارد. اگر می‌خواستیم در ایران هم اردوی تدارکاتی برگزار کنیم 70 درصد همین پول را باید هزینه می‌کردیم. و در چنین شرایطی مسئولان تصمیم گرفتند با کمی پول بیشتر اردوی بهتر در آب و هوایی خوب تدارک ببینند.

طهماسبی در مورد حفظ اغلب بازیکنان و فعالیت کم در فصل نقل‌وانتقالات گفت: قیمت‌ها در نقل و انتقالات این فصل کاذب بود. از این رو مدیریت بنا را بر حفظ مهرها گذاشتند. در اصل ما همان پولی را که باید صرف خردید بازیکن می‌کردیم اغلب در مجموعه خودمان با تمدید قرارداد بازیکنان خوب هزینه کردیم. در ادامه نیز دو مهره دیگر به ما اضافه خواهند شد. به یک مهاجم خوب نیاز داریم که با توجه به بازار موجود بعید است بتوانیم به خدمت بگیریم. از طرفی مسئولان باشگاه هیچ علاقه‌ای به جذب بازیکن خارجی ندارند و معتقدند پولی که قرار است هزینه کنند بهتر است در جیب بازیکن جوان ایرانی برود تا بازیکن خارجی که معلوم نیست می‌تواند کارایی داشته باشد یا نه!

وی در پاسخ به این سوال که با وجود بودجه خوبی که دارند چرا «رضا عنایتی» جدا شد و آیا هدف کنار گذاشتن این مربی بود تاکید کرد: جدایی رضا عنایتی و آنچه به او گفته بودند عین واقعیت بود. عنایتی اما تصور نمی‌کرد بازیکنان با این پول‌ها تمدید کنند از این رو کار را سخت می‌دید اما وقتی الهامی آمد شرایط تغییر کرد. خیلی از بازیکنان حاضر به تخفیف شدند. این فرمول پیچیده‌ای نیست بلکه طرز فکر و درک بازیکن را می‌رساند. قطعا این بازیکنان به سابقه الهامی نگاه کردند و با تخفیفی که دادند هر چند این فصل کمی کمتر پول گرفتند اما شاید بتوانند شگفتی خلق کنند و در فصول قبل آنچه از دست دادند را جبران کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 808146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟