طیبی: دوست داشتم با حضور در لیگ اسپانیا خودم را به چالش بکشم/ فدراسیون فوتبال هیچ ارزشی برای فوتسال قائل نیست

«حسین طیبی» لژیونر فوتسال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص کسب 2 نایب‌قهرمانی لیگ برتر و 2 نایب‌ قهرمانی سوپر جام این کشور و همچنین سومی در لیگ قهرمانان اروپا تصمیم به جدایی از بنفیکا گرفته به تیم پالما اسپانیا پیوست اظهار داشت: خداراشکر 2 سال خیلی خوب در پرتغال داشتم کلی افتخارات جدید که تابحال بدست نیاورده بودم را کسب کردم. خیلی خوشحال هستم که با انتخاب درست و پوستن به لیگ پرتغال در فوتسال پیشرفت کردم، خیلی چیزهای جدید یاد گرفتم. جدا از آن همیشه آرزو داشتم بتوانم در اسپانیا بازی کنم، چرا که بهترین لیگ دنیاست. البته در سال‌های گذشته همیشه پیشنهاداتی از لیگ این کشور داشتم ولی ترجیح من این بود تا در بهترین موقعیت ممکن این انتقال رقم بخورد که خوشبختانه این اتاق هم رخ داد. امیدوارم که نماینده بسیار خوبی برای کشور باشم.

وی در مورد شرایط تیم پالما اسپانیا ادامه داد: پالما یکی از بهترین وشناخته شده‌ترین تیم‌های دنیاست سال گذشته هم نایب قهرمان شده و هم سهمیه جام باشگاه‌های اروپا را نیز کسب کرده است. لیگ اسپانیا 2 سهمیه دارد که بارسلونا و پالما آن را کسب کرده‌اند. بدون شک چنین تیمی نیاز به تعریف من ندارند. چرا که همه چیز در آن از کادرفنی، بازیکنان و مدیریت تیم قوی کار می‌کنند از هیچ تلاشی برای کسب موفقیت‌ها و رکوردهای بیشتر کوتاهی نمی‌کنند.

کایپتان تیم فوتسال ایران در واکنش به اینکه تیم پالما جدی‌ترین رقیب بارسلونا در راه قهرمانی است گفت: همانطور که گفتم پالما تیم بسیار خوب و حرفه‌ای است. البته این را هم بگویم که لیگ اسپانیا خیلی متفاوت‌تر از لیگ سایر کشورهاست. چرا که 8 - 9 تیم آن برای قهرمانی رقابت می‌کنند. مثلا تیم اینترمویستال سال گذشته به فینال نرسید. لوانته که قهرمان لیگ 2 سال پیش اسپانیا بود دیگر به این مهم دست پیدا نکرد. این را گفتم، که بدانید تیم ما فقط با بارسلونا رقابت نمی‌کند. بلکه لیگ این کشور خیلی بهم نزدیک است 8 تیم برای قهرمانی باهم در رقابت شدید هستند. مثلا سال گذشته در جام حذفی اسپانیا یک تیم از لیگ پایان‌تر آمد قهرمان لیگ جام حذفی شد. به همین خاطر لیگ فوتسال اسپانیا قابل پیش‌بینی نیست رقابت به شدت پرفشارتر سنگین‌تر از لیگ‌های دیگر است.

طیبی در مورد حضور در لیگ اسپانیا برای او مثل او که یکی از پرسابقه‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتسال ایران به شمار می‌رود چالش بسیار جدی و افتخار جدیدی محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: به شخصه بازی کردن مقابل بازیکنان بزرگ و تیم‌های قدر برایم یک افتخار محسوب می‌شود. همیشه فکر می‌کنم که وقتی آدم‌ها خودشان را به چالش می‌کشند راه‌های بیشتری برای موفقیتشان باز می‌شود. معتقد هستم که حضورم در لیگ اسپانیا قدم روز به جلویی برایم بود خوشحالم که خودم را در این مورد به چالش کشیدم.

وی درپاسخ به اینکه لیگ اسپانیا بهترین لیگ فوتسال دنیاست بازیکنان بزرگ زیادی مثل : (فرائو _ مارسی‌یانو _ میکل فیتاس _ آندره‌آ کوئلو) در آن توپ می‌زند چه چالشی برای مقابله با آن‌ها در لیگ این کشور برای خودش متصور است ادامه داد: به هرحال مقابل بسیاری از بازیکنان در لیگ‌های مختلف تجربه بازی داشته‌ام. ولی باز هم این تقابل برایم جذاب است. چرا که تمامی این نفرات از بهترین‌های دنیا هستند، بازی کردن مقابل آن‌ها به شدت جذاب و هیجان‌انگیز است. امیدوارم که بتوانم با حضورم در لیگ اسپانیا ضمن کمک کردن به تیمم نماینده خوبی برای کشور عزیزمان باشم. 

لژیونر فوتسال ایران در مورد شرایط تیم‌ملی فوتسال کشور در پایان گفت: شرایط تیم‌ملی فوتسال اصلا تعریفی ندارد. چرا که شرایط فدراسیون مشخص نیست. هنوز هیچ بازی دوستانه و اردویی برگزار نکرده‌ایم. به نوعی تمامی fifia day را نیز از دست داده‌ایم. همگی هم با این وضع انتظار قهرمانی از ما دارند. جدا از این یک سری افراد فشار مضاعفی به تیم‌ملی می آورند که بنظرم این اصلا درست نیست. به هرحال 2 ماه تا بازی جام ملت‌ها زمان باقی است، خیلی بازی‌های سختی پیش رو داریم با این وضع اما نمی‌توان انتظار زیادی از تیم‌ملی داشت. مثل گذشته هم نیست که بگوییم به راحتی به تمامی تیم‌ها گل می‌زنیم با این دیدگاه اصلا کاری از پیش نخواهیم برد. امیدوارم که با برگزاری اردوی مناسب بازی تدارکاتی در همین مدت زمان کوتاه به آمادگی تیم‌ملی کمک کنیم. خیلی از فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنم که با وجود اینکه یکی از افتخاراتش فوتسال است ولی هیچ توجهی به ما نمی‌کنند آنطور که در شان تیم‌ملی است احترام به فوتسال نمی‌گذارند اصلا برایشان مهم نیست. با این شرایط همه هم توقع قهرمانی دارند. قهرمانی زمانی اتفاق می‌افتد که شما ابزارش را در اختیار یک تیم و مجموعه قرار دهید ولی زمانیکه این امکانات نباشد توقع در این خصوص بی‌جاست.

انتهای پیام/

کدخبر: 808094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟