علی‌نژاد: سیاسی نبوده و فرد شناخته شده‌ای هستم!

به گزارش رکنا، در ادامه ثبت نام از نامزدهای ریاست، نواب رئیس و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دقایقی پیش مهدی علی‌نژاد معاون سابق ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش هم کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

وی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: سالهاست در حوزه ورزش مسئولیت داشتم، ۲۶ سال سابقه مدیریتی دارم و آخرین آن معاونت قهرمانی وزارت ورزش بود که تجربه خوبی داشتم. ۱۳ سال رئیس فدراسیون ووشو بودم. در حوزه بین‌الملل تجربه دارم و نایب‌رئیس فدراسیون آسیا هستم که همین باعث شد برای ریاست کمیته نامزد شوم.

وی افزود: کمیته وزارت خارجه ایران است و نیاز به کسانی دارد که دیپلماسی ورزش را بدانند، روابط بین‌الملل را بشناسند و به خاطر حمایت از ورزش قهرمانی باید کسانی مسئولیت را برعهده بگیرند که سرد و گرم این موضوع را چشیده باشند. جمع بندی من این بود که برای ریاست کاندیدا شوم. امیدوارم اعضای مجمع به من اقبال نشان دهند.

معاون سابق وزیر ورزش درباره انتخاب خبرگان ورزشی، تصریح کرد: هر انتخاباتی فرآیندی دارد و بخشی از آن معرفی خبرگان ورزشی بود. ریاست کمیته نفرات را پیشنهاد می‌کند و هیات اجرایی تایید می‌کنند. این فرآیند طی شده و عزیران ترجیح دادند نفراتی از خودشان انتخاب کنند، نمی‌توان به کسی خرده گرفت چون در مسئولیت آنها بود نفرات را انتخاب کنند هر چند جای خالی بزرگانی مانند پولادگر، کیومرث هاشمی و اصغر رحیمی خالی خواهد بود چون آنها سرمایه ورزش هستند.

وی درباره مهاجرت نخبگان، گفت: این موضوع جدید نیست و قبل از انقلاب هم اتفاق افتاده اما شدت و ضعف داشته است. در ایران هم تعداد مهاجران زیاد نبود اما چون ورزشکاران نخبگانی هستند که دیده می‌شوند و گروه مرجع هستند تاثیر اجتماعی و سیاسی هم دارد. قوانینی در خصوص استخدام، تحصیل و سربازی هست که خوب اجرا نمی‌شود. باید صندوقی تشکیل شود تا نخبگان ورزشی بورسیه شوند می‌توان با دستگاه‌های اجرایی مثل صمت و نفت همکاری کرد تا آتیه آنها تامین شود. در فوتبال و والیبال کمتر این مهاجرت را می بینید چون لیگ پر پول در آنها هست.

علی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه معمولا روسای کمیته‌های ملی المپیک با حمایت دولت راحت می‌توانند بودجه را تامین کنند آیا شما این حمایت را دارید، خاطرنشان کرد: سابقه من نشان داده گرایش سیاسی نداشتم، در دوران مختلف مسئولیت داشتم با ۴ دولت کار کردم، قطعا حمایت دولت مهم و تاثیرگذار بوده چون برای آنها ورزش مهم است و بارها بر جایگاه ورزش تاکید کرده است. بنابراین هیچ مشکلی نخواهد بود و هدف من خدمت به ورزش است اگر نمی‌توانستم تامین مالی کنم قدم جلو نمی‌گذاشتم.

وی همچنین درباره حواشی که داشته و آیا مشکلی در تایید صلاحیت خواهد داشت یا خیر، گفت: حاشیه خاصی برای من ایجاد نشده است.

رئیس اسبق فدراسیون ووشو در خصوص قرارداد ویلموتس، گفت: آن زمانی که مسئولیت داشتم صحبت کردم؛ آذر ۹۸ مسئولیت گرفتم و او آبان رفته بود. رفتن و آمدن او در زمان من نبود اما بارها در محافل پاسخگو بودم. معاون وقت وزارت می‌تواند توضیح دهد، الان که مسئولیت ندارم اما بعد از صدور رای ویلموتس، وزارت تشکیل تیم حقوقی داد که من عضو کوچکی بودم. جلسات متعددی در ریاست جمهوری تشکیل شد شاید ۱۵ جلسه. قوی‌ترین تیم حقوقی تشکیل شد و دفاعیات خوبی صورت گرفت. کارشناسان خبره از طرف ما در دادگاه حضور داشتند که در دوپینگ روسیه هم فعالیت کرده بودند. یا در پرونده بلاتر مسئولیت داشتند. وکیل پرونده هم مسئول دپارتمان حقوقی بارسلون بود. وثوق احمدی از ایران مسئولیت را برعهده داشت که زحمات زیادی کشید. امیدوارم خسارت کمتری در رای ویلموتس صادر شود.

وی درباره اینکه رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر، یادآور شد: آدم ناشناخته ای در مجمع نیستم و امیدوارم رای اعتماد بگیرم در این صورت ثبت‌نام نمی‌کردم.

انتهای پیام/

کدخبر: 808078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟