وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا| طلایی‌شدن اسفندیاری در فوق‌سنگین

به گزارش رکنا، در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۲ نوجوانان و جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان، امروز (دوشنبه) رقابت‌ وزنه‌برداران سنگین وزن دختر و پسر رده سنی جوانان در اوزان ۸۷ و ۸۷+ کیلوگرم برگزار شد. همچنین از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران نیز رقابت اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رده سنی جوانان پسر با حضور 2 نماینده ایران، محمدمسعود ممیوند در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علیرضا اسفندیاری در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم آغاز شد.

ممیوند در اولین حرکت یک‌ضرب با موفقیت وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۶۱ را به ثبت رساند. در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرم نشد تا در یک‌ضرب مدال نقره بگیرد. وی در حرکت 2 ضرب ابتدا وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی بالای سر برد و در دومین انتخاب وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را ثبت کرد تا مدال طلای این حرکت را به دست آورد، اما در آخرین حرکت خودش موفق به مهار وزنه ۲۱۳ کیلوگرم نشد.

*جایگاه وزنه‌برداران حاضر در رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

۱- علی عمار روبایاوی (عراق): حرکت یک‌ضرب ۱۷۱ کیلوگرم (مدال طلا)، حرکت دوضرب ۲۰۲ کیلوگرم (مدال نقره) و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم (مدال طلا)

۲- محمدمسعود ممیوند (ایران): حرکت یک‌ضرب ۱۶۱ کیلوگرم (مدال نقره)، حرکت دوضرب ۲۰۳ کیلوگرم (مدال طلا) و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم (مدال نقره)

همچنین در دسته فوق سنگین (۱۰۹+ کیلوگرم) علیرضا اسفندیاری با ۱۰ حریف دیگر (۲ وزنه‌بردار از قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، کره‌جنوبی، اردن، عربستان و سوریه) در این وزن رقابت کرد که در نهایت به مدال طلای دست یافت.

اسفندیاری در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد و در حرکت دوم وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را زد. وی در حرکت سوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را به ثبت رساند تا مدال نقره حرکت یک‌ضرب را از آن خود کند. اسفندیاری در حرکت 2 ضرب ابتدا وزنه ۱۹۸ کیلوگرم را بالای سر برد و سپس در دومین انتخاب خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را مهار کرد. وی در نهایت وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد تا در این حرکت بعد از ورزشکار کره‌جنوبی به گردن‌آویز نقره دست پیدا کند، البته در نهایت با حدنصاب مجموع ۳۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

*مدال‌آوران دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:

۱- علیرضا اسفندیاری (ایران): حرکت یک‌ضرب ۱۷۵ کیلوگرم (مدال نقره)، حرکت دوضرب ۲۱۱ کیلوگرم (مدال نقره) و مجموع ۳۸۶ کیلوگرم (مدال طلا)

۲- میرزابائف (ازبکستان): حرکت یک‌ضرب ۱۷۶ کیلوگرم (مدال طلا)، حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم (مدال برنز) و مجموع ۳۸۲ کیلوگرم (مدال نقره)

۳- نام جیونگ (کره‌جنوبی): حرکت یک‌ضرب ۱۵۹ کیلوگرم (مدال برنز)، حرکت دوضرب ۲۱۲ کیلوگرم (مدال طلا) و مجموع ۳۷۱ کیلوگرم (مدال برنز)

انتهای پیام/

کدخبر: 807386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟