اعلام موضع کمیته فنی در خصوص حواشی تیم ملی فوتبال

به گزارش رکنا، ابراهیم قاسمپور در خصوص اینکه برخی از اعضای کمیته فنی بعد از وتوی تصمیم این کمیته از سوی اعضای هیئت رییسه در جلسات شرکت نمی کنند و حتی تصمیم به کناره گیری از این کمیته دارند؛ گفت: برخی اعضای کمیته فنی به دلیل مشکلاتی کمتر در جلسات شرکت می‌کنند. تصمیم گرفته شد هفته آینده با اعضا جلسه‌ای در مورد تمام اتفاقات داشته باشیم تا صحبت کنیم و به جمع بندی برسیم.

او هم چنین یک بار دیگر پیرامون تصمیمی که در خصوص کادر فنی تیم ملی گرفته شد این چنین توضیح داد: کمیته فنی تمام مسائل را بررسی کرد. فقط در مورد بحث مدیریتی اسکوچیچ صحبت نکردیم بلکه بحث فنی هم داشتیم. تمام این مسائل را بررسی کرده و به جمع بندی رسیدیم. پیشنهاد ما در ابتدا مربی ایرانی بود. البته در هیئت رئیسه اعلام شد که برای جدایی مربیان فعلی باید پولی بدهیم و سپس مبلغی را به مربیان جدید پرداخت کنیم. ضمن اینکه این موضوع نیز بررسی شد که مجموع روزهای پیش رو در فیفادی 15 تا 16 روز بیشتر نمی‌شود. بررسی کردند که آیا می‌توان تغییر و تحولاتی ایجاد کرد یا خیر. به این جمع بندی رسیدیم که مربی ایرانی دارای پرستیژ و وجهه بین‌المللی که مدیریت و کاریزمای قوی داشته باشد، می‌تواند به تیم کمک کند. در کنار او نیز 2 مربی بیاوریم تا برای کارهای فوتبال برنامه‌ریزی کنند اما این اتفاق نیفتاد. در هر صورت به این انتخاب احترام می‌گذاریم و امیدواریم به سود فوتبال ما تمام شود. هیئت رئیسه تصمیم گرفته و خودش می‌تواند جوابگو باشد.

سخنگوی کمیته فنی، در ادامه مصاحبه به این نکات اشاره کرد: بحث های زیادی شد. به عنوان اعضای کمیته فنی در چارچوب رسالت و وظیفه‌ای که برعهده داشتیم، وضعیت کادرفنی را بررسی کرده و نقطه نظرات خود را به هیئت رئیسه گفتیم. کمیته فنی اطلاعات خود را داده بود اما اعضای هیئت رئیسه به جز بحث فنی دارای محدودیت هایی مثل قرارداد و شرایط تحریم بودند که همگی آنها را بررسی کرده و تصمیم گرفتند. باید به این تصمیم احترام بگذاریم و همگی به هر طریقی کمک کنیم تا ثبات و آرامش به تیم ملی بازگردد.

او در خصوص اضافه شدن مربی جدید به کادر فنی تیم ملی که صحبت هایی در این خصوص به میان آمد هم گفت: این موضوع را نمی‌دانم. وقتی دوستان مصاحبه می‌کنند که فردی باید به کادرفنی اضافه شود، ما هم فکر می‌کنیم این اتفاق بیفتد. اعتقاد دارم تیم ملی در شرایط فعلی به مربی بزرگ و مطرحی نیاز ندارد بلکه بیشتر مسائل مربوط به کار مدیریتی و اداره تیم است. وقتی بازیکنان بزرگی داریم و مشکلاتی اتفاق می‌افتد، باید آن‌ها را کنترل و بین‌شان همبستگی ایجاد کرد.

ابراهیم قاسمپور، در خصوص دغدغه‌هایی که در مسیر آماده سازی تیم ملی به وجود آمده است و هم چنین گلایه‌های ملی پوشان نظرات خود را اینطور مطرح کرد: نگرانی که هست. مشکلات موجود انعکاس پیدا کرد و برخی بازیکنان صحبت هایی کردند. هرچند صحبت‌ها شایسته نبود اما نمی‌خواهم آنها را تایید یا رد کنم. کمیته فنی هم اگر تصمیمی گرفت بر این مبنا بود که از تیم ملی حمایت شود که این اتفاق نیفتاد. امیدواریم با تصمیمی که هیئت رئیسه در مورد تغییر و تحولات کادرفنی گرفته دیگر این بی نظمی‌ها تکرار نشود و اتحاد بیشتری بین بازیکنان، کادرفنی و به صورت کلی فوتبال ما به وجود بیاید. امیدوارم این شرایط فراهم شود تا در جام جهانی نتیجه بهتری بگیریم. این بضاعت را داریم که چنین کاری را انجام بدهیم. الان نیز برای بازی های تدارکاتی و فیفادی پیش رو دغدغه فکری داریم. در گذشته نتوانستیم بازی های مناسبی برگزار کنیم که به برخی مسائلی بازمی‌گردد که فدراسیون و کشورمان با آن دست به گریبان هستند. گاهی به خاطر مسائل سیاسی بازی‌های در نظر گرفته شده لغو می‌شود. امیدوارم فدراسیون در فیفادی باقیمانده بازی های تدارکاتی مناسبی برگزار کند تا نتایج دلخواهی در جام جهانی بگیریم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 807229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟