ساعی: قانون بد بهتر از بی‌قانونی است/ قطعا در انتخابات کمیته المپیک ثبت نام می‌کنم

به گزارش رکنا، هادی ساعی درباره مراسم بدرقه تیم‌های پایه اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: مراسم بدرقه تیم‌های نونهالان و نوجوانان اعزامی به بلغارستان به همت شرکت اعتماد کابل البرز اسپانسر تیم‌های پایه تکواندو برگزار شد. همیشه پیش از اعزام‌ها این کار انجام می‌دهیم و امیدوارم با همت بچه‌ها و با دعای خیر خانواده شهدا تیم‌های ما در این رقابت‌های دشوار موفق باشند.

وی افزود: در شرایط فعلی ورزش، جذب اسپانسر بسیار دشوار است و از آن سخت‌تر حفظ این حامی مالی خواهد بود. دولت باید به شرکت‌ها و ارگان‌هایی که از ورزش حمایت می‌کنند کمک کند تا با معافیت مالیاتی و مسائلی از این قبیل پای شرکت‌های دیگر هم به ورزش باز شود.

*هرچقدر پول بگیریم باز هم گرفتار هستیم

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه آیا مبلغ توافق شده با اسپانسر رضایت‌بخش است، گفت: آنقدر مشکلات داریم که هرچقدر پول بگیریم باز هم گرفتار هستیم، اما مبلغ این توافق ایده‌آل است و واقعا این حامی مالی کمک شایانی به اعزام تیم‌های پایه داشت و شاید اگر آنها نبودند، تعداد هوگوپوشانی که به جهانی اعزام می‌شدند خیلی کمتر بود. ضمن اینکه قرار است هدیه‌ای هم برای بچه‌ها در نظر گرفته شود و مدال‌آوران هم که ان‌شاءالله پاداش ویژه‌ای از اسپانسر دریافت می‌کنند.

وی درباره پیش‌بینی خود از نتایج تیم‌های پایه ایران در میدان جهانی گفت: در رده‌های پایه پیش‌بینی کردن کار دشواری است؛ چون هر ساله بچه‌ها تغییر می‌کنند. در این ۲ سال هم هیچ رویدادی در نونهالان و نوجوانان برگزار نشده و طبیعتاً شناختی از رقیبان نداریم. حتی به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا، اجازه برگزاری لیگ‌های پایه را نداشتیم، اما در هر دو بخش دختران و پسران بازیکنان خوبی داریم. همچنین این رقابت‌ها ۷۰ امتیاز رنکینگ دارد که یکی، دو ورزشکار ما می‌توانند با موفقیت در جهانی، در رنک بزرگسالان شرایط خوبی پیدا کنند.

*یک تیم جوان، اما باانگیزه داریم

معاون کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی درباره سفر به قونیه تصریح کرد: به عنوان معاون کاروان روز ۵ مردادماه با کاروان اول عازم ترکیه می‌شوم و باید از روز اول کنار بچه‌ها باشم. درخصوص تیم تکواندو هم همه می‌دانند که با ترکیب تیم امید در این بازی‌ها شرکت می‌کنیم و یک تیم جوان، اما باانگیزه داریم. طبق بررسی‌هایی که کادرفنی انجام داد، در یکی، دو وزن از بازیکنان رده بزرگسال بهره می‌بریم و در سایر اوزان به جوان‌ترها اعتماد خواهیم کرد.

ساعی در ادامه توضیح داد: بازی‌های کشورهای اسلامی یک جهانی کوچک است چون سه تیم برتر قاره کهن، تیم‌های اول و دوم اروپا و قهرمان و نایب قهرمان آفریقا نیز در این بازی‌ها حاضر هستند و کار بسیار سخت است. بچه‌های ما خیلی خوب هستند و ما یک تیم جوان را که برای ۲، ۳ سال آینده روی آنها حساب کرده‌ایم به قونیه اعزام می‌کنیم، اما با این حال به هیچ وجه ناامید نیستیم و برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم.

*شاید تیمی به مسابقات گرندپری اعزام نشود

وی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات گرندپری پاریس گفت: با شرایطی که در حال حاضر تیم بزرگسالان دارد، به احتمال زیاد و با تشخیص سرمربی تیم ملی بازیکنی را اعزام نخواهیم کرد. البته یکی، دو بازیکن ما در مسابقات کشورهای اسلامی حضور دارند. در بخش دختران نیز تعدادی ثبت‌نام کردیم و باید ببینیم چند نفر از این بازیکنان می‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند. در حال حاضر تنها تنها ناهید کیانی را در رنکینگ داریم، اما تعداد دیگری را نیز ثبت‌نام کردیم تا در انصراف نفرات بالاتر رنکینگ، بتوانند در مسابقات شرکت کنند. اگر در نهایت فقط کیانی شانس حضور در این مسابقات را داشته باشد، شاید تیم اعزام نشود.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز پروسه ثبت‌نام انتخابات کمیته المپیک از روز ۵ مردادماه، آیا قصد ثبت‌نام را دارد، گفت: بله ثبت‌نام خواهم کرد و روز گذشته نیز در جلسه هیئت اجرایی مصوب شد که با توجه به اعزام به معاون کاروان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ثبت‌نام خود را زودتر انجام بدهم.

ساعی در پاسخ به این سوال که برای چه پستی ثبت‌نام خواهد کرد و آیا احتمال ثبت‌نام او برای ریاست وجود خواهد داشت، گفت: اجازه بدهید تا ۵ مردادماه که در آن روز مشخص می‌شود.

*در دوره گذشته نیز مشحون و کفاشیان از طرف هیات اجرایی معرفی شدند

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد یکی از مخالفان معرفی ۵ عضو هیئت اجرایی که در فدراسیونی حضور ندارند به عنوان کارشناس خبره بوده است، گفت: در سال‌های گذشته نیز چنین افرادی داشتیم و این اتفاق در همه دوره‌های هیئت اجرایی وجود داشت. در دوره گذشته نیز مشحون و کفاشیان از طرف هیئت اجرایی معرفی شدند و در آن مقطع فدراسیونی نداشتند. پیشنهاد من این بود، اما تابع نظر جمع هستم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: البته به این شکل نبود گه فقط ۲ نفر برای کارشناس خبره معرفی شده باشند، بلکه ۱۰ نفر از طرف رئیس کمیته ملی المپیک معرفی و رأی‌گیری صورت گرفت. حتی رأی‌گیری برای ۲ نفر از عزیزان دوباره برگزار شد و این نشان می‌دهد که شرایط اینگونه نبود که بخواهند کسی را تحمیل کنند و در نهایت آقایان شایسته و کیهانی رأی آورند.

ساعی راجع اینکه بهتر نبود با توجه به عدم حضور این دوستان در هیچ فدراسیونی، فرصت به نفرات دیگری داده می‌شد، گفت: در آیین‌نامه جدید تصویب شده و این دوستان در قالب شرایط آیین‌نامه بودند. در گذشته نیز که آیین‌نامه‌ای وجود نداشت نیز چنین اتفاقی افتاده است، اما حداقل در حال حاضر آیین‌نامه‌ای وجود دارد که شاید با وجود اشکالات، می‌شود به آن استناد کرد. قانون بد بهتر از بی‌قانونی است و حداقل قانونی وجود دارد که می‌شود بر اساس آن قضاوت کرد.

*به رأی مجمع احترام می‌گذاریم

وی در خصوص عدم رأی اعتماد نواب رئیس پیشنهادی او از مجمع فدراسیون تکواندو و انتخاب سرپرست گفت: ان‌شاءالله در یکی، دو روز آینده نواب رئیس را معرفی می‌کنیم. طبیعی است که باید به رأی مجمع احترام بگذاریم و این احترام را می‌گذاریم. مجمع بالاترین رکن هر فدراسیون است و این اتفاق در مجمع افتاد.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص احتمال انتخاب فیض‌الله نفجم به عنوان سرپرست نایب رئیسی آقایان گفت: به صورت مطمئن او گزینه نیست (باخنده). البته خودش نمی‌خواهد و اگر خودش بخواهد شاید این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 807187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟