غلامی:  والیبال ایران لیاقت المپیکی شدن را دارد/ عطایی استاد خارج‌کردن تیم از شرایط بحرانی است/ امیدوارم مشکل خدمت اسماعیل‌نژاد حل شود

عادل غلامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نتایج تیم ملی والیبال را در لیگ ملت‌های والیبال چگونه دیدید، اظهار کرد: همانطور که از قبل هم اشاره کرده بودم، در اوایل مسابقات نتایج چندان باب میل نبود اما در همان زمان هم برخی دوستان عجولانه اظهار نظر کردند. هنوز هم زود است نقد یا تعریف و تمجید از تیم ملی داشته باشیم زیرا والیبال هدف مشخصی دارد و آن هم صعود به المپیک پاریس است. امیدوارم همانطور که در لیگ ملت‌ها خوب بودند، در مسابقات پیش‌رو شاهد نتایج بهتری از طرف تیم ملی باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد عطایی به عنوان مربی در نخستین تجربه مربیگری‌اش قابل قبول بود، گفت: روند خوبی زیر نظر عطایی داشته‌ایم زیرا او مربی کار کشته‌ای است. خود من نزدیک به هفت یا هشت سال با او کار کرده‌ام و او استاد این است که تیم را از بحران خارج کند. خوشبختانه در مسابقات هم عملکرد کادرفنی قابل قبول بود.

سرعتی‌زن اسبق تیم ملی والیبال با اشاره به اینکه عبادی‌پور به خوبی از عهده کاپیتانی تیم ملی برآمد، بیان کرد: میلاد عبادی‌پور فوق‌العاده کاپیتانی خوبی در مسابقات داشت و مساله‌ای که بیشتر از همه به چشم آمد اینکه در مسابقات تمام بازیکنان را به شکل خوبی بسیج کرد و این اتفاقات در یک تیم یک پوئن مثبت است. او توانست خیلی از مشکلات فکری که ممکن بود در داخل زمین به وجود بیاید را در زمین جمع‌وجور کند با وجود این بازیکنان والیبال ما  لیاقت آن را دارد تا برای سومین‌بار المپیکی شود.

غلامی درباره اینکه بازی تیم ملی را در بازی با لهستان چطور دید، گفت: تیم ما بازی خوب و برابری با حریف گردن‌کلفت خود داشت البته باید در یکسری فاکتورها بیشتر کار کنیم. حتی در آماری که توسط فدراسیون جهانی والیبال منتشر شد خوشبختانه در بحث سرویسخوب بودیم و تنها باید روی دفاع روی تور بیشتر کار کنیم. در پاس‌هایی هم که توسط سایر بازیکنان ارسال می‌شود بهتر شدیم و حتی باید بیشتر هم پیشرفت کنیم. مهم‌ترین عاملی که دیدم و به نظرم برگ برنده از هفته دوم به بعد بود اینکه حس جنگیدن و همدلی در داخل تیم موج می‌زد. به عقیده من اگر تیمی باشد از لحاظ توان 55 یا 60 درصد باشد اما در عوض تیم جنگنده‌ای باشد هم عملکرد تیم بیشتر می‌شود و هم آن تیم روند بهتری خواهد داشت. در  فاکتور دفاع روی تور باید بیشتر کار کنیم وگرنه در بقیه موارد مشکلی نداشتیم. 

وی درباره اینکه برای قهرمانی جهان باید چه انتظاری از تیم ملی والیبال داشت، اظهار کرد: به نظرم برای مسابقات قهرمانی جهان کادرفنی و همچنین فدراسیون تصمیم‌گیرنده هستند تا بر حسب نقاط ضعف و قوت بازیکنانی را اضافه یا کم کنند. نمی‌دانم چه چیزی در افکار مربی می‌گذرد اما امیدوارم هر تصمیمی که است به نفع والیبال باشد. البته باید بدانیم شرایط سخت‌تر از این خواهد بود زیرا برخی تیم‌ها در لیگ ملت‌ها تیم خود را سبک سنگین می‌کنند و در نهایت برای قهرمانی جهان با ترکیب اصلی می‌آیند.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در ادامه صحبت‌های خود افزود: لیگ ملت‌ها نشان داد نوع این بازی‌ها بیشتر شبیه به سبک سنگین‌تر شدن تیم‌ها داشت تا بازیکنان خود را از لحاظ تاثیرگذاری بسنجد، اما در قهرمانی جهان کار سخت‌تر است به نظرم جدای هر نتیجه باز هم باید صبور باشیم. زیرا این تیم تیمی است که باید به المپیک برود. در رنکینگ هشتم هستیم اما نتایج جام‌جهانی با ارزش است و باید به نحوی وارد مسابقات شویم تا بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم. بیشتر این مسابقات انتخابی المپیک هم برای ما محسوب می‌شود و امیدوارم که نتایج در آنجا هم خوب باشد. باید دانست سالیان سال است مسئولان برای این تیم زحمت کشیده‌اند تا تیم به این مرحله برسد. دم دوستان و بازیکنان گرم که پرچم را نگه داشتند و نگذاشتند والیبال افت کند.

غلامی با اشاره به اینکه امیدوار است مشکل خدمت سربازی امین اسماعیل‌نژاد حل شود، اینطور پاسخ داد: بازی‌های لیگ ملت‌ها همانقدر که برای فدراسیون با اهمیت است امیدوارم لیگ داخلی هم با اهمیت باشد زیرا از دل همین لیگ بود که خیلی از بازیکنان دیده شدند. امیدوارم کار خدمت سربازی امین هم درست شود و سرمایه‌سوزی نشود تا بتواند به اروپا برود. درست است خدمت مقدس سربازی در همه جای مقدس است اما بالاخره در بین این عزیزانی که پاسداری می‌کنند و برای همه ما با ارزش هستند، واقعأ کسانی هستند که دیده نشده‌اند. آن‌ها  لب مرزها از این مرز بوم دفاع می‌کنند و جای تحسین دارد.

وی در پایان گفت: در ورزش هم همین امر صدق می‌کند زیرا بازیکنان هفت تا هشت ماه زمان برای تیم ملی می‌گذارند و شاید این بازیکنان نزدیک به 10 سال در تیم ملی باشند و با جان دل برای این پیراهن تلاش کنند. امیدوارم این اتفاق برای ورزشکاران ما هم بیافتد، زیرا آن‌ها سرمایه ملی هستند. به طور مثال اگر فصل گذشته شهداب هزینه هنگفت نمی‌کرد آیا اکنون اسماعیل‌نژاد در تیم ملی وجود داشت؟ انشاالله نگرش درست حسابی شود تا این عزیزان برای ایده شخصی و همچنین پیشرفت اعتبار ایران بیشتر از قبل دیده شوند. اکنون خیلی‌ها در سراسر جهان علی دایی و سعید معروف ... را از ایران می‌شناسند و باید به سایر ورزشکاران هم بها و شرایطی مهیا شود تا باعث افتخار برای ایران شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 806498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟