گزارش ویژه فیبا از برد تاریخی اردن مقابل ایران

به گزارش رکنا، به نقل از فیبا، مرحله یک چهارم نهایی جام فیبا آسیا 2022 در حالی آغاز شد که اردن برای اولین بار از سال 2011 ایران را در جام ملت‌های آسیا شکست داد در حالی که لبنان اولین برد تاریخ خود در جام ملت‌های آسیا را مقابل چین به دست آورد.

در این بازی که تنها تا آخرین گام رقابت سختی داشت، اردن بزرگترین برد خود را در تاریخ 91-76 مقابل ایران کسب کرد.

اردن با شروع قدرتمند احمد الدوایری در بیشتر بازی پیشتاز بود. با این حال، ایران روحیه قهرمانی سابق خود در جام ملت‌های آسیا را در اواخر کوارتر سوم که با یک پرتاب 3 امتیازی حامد حدادی برجسته شد، به نمایش گذاشت.

در 10 دقیقه پایانی، اردن بازی دفاعی خود را به نمایش گذاشت و ایران را نزدیک به 7 دقیقه بدون گل نگه داشت تا برنده شود.آلدوایری با 15 امتیاز، 10 ریباند، 4 پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی و 3 بلاک به روند برتر خود در جام ملت‌های آسیا ادامه می‌دهد. دار تاکر به گلزنی خود ادامه می‌دهد و 29 امتیاز در این بازی به دست آورد.هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا توسط حامد حدادی به پایان می‌رسد، هرچند پیش از این نتوانسته بود یک بازی بزرگ دیگر با 19 امتیاز و 16 ریباند رقم بزند. محمد جمشیدی با 23 امتیاز و بهنام یخچالی 18 امتیاز قهرمان ایران شدند.

این برد اردن را برای اولین بار از سال 2011 به نیمه‌نهایی رساند. آن‌ها همچنین ایران را در یک چهارم نهایی در همان سال شکست دادند و تا پایان راه به فینال رسیدند. برای ایران، این دومین‌بار از سال 2007 است که از رسیدن به نیمه‌نهایی بازمانده است.

قهرمان اردن در این بازی فقط باید احمد الدوایری باشد. اردن ممکن است گلزن و بازیکنی داشته باشد، اما این الدوایری بود که این دفاع را در کنار هم نگه داشت. آمار این را تایید می‌کند و او 3 توپ‌ربایی و 3 بلاک داشت. انجام همه این کارها در حالی که در مقابل اسطوره‌ای مانند حامد حدادی نیز قرار داشت؟

انتهای پیام/

کدخبر: 805847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟