هراتیان: شرکت در کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ برای کلیه تیم‌ها الزامی است

به گزارش رکنا، «زهره هراتیان» رئیس ایفمارک در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان لیگ اظهار داشت: معاینات امسال با توجه به اهمیت بحث مجوز حرفه‌ای مطابق با استانداردهای AFC بوده و همچنین بخش‌های ارزیابی‌های ذهنی، نقشه مغزی، ارتو استیشن و ارزیابی‌های دیجیتالی ناهنجاری‌های ستون فقرات، معاینه بینایی و دید و ارزیابی ویژه ضربه به سر نیز به آن اضافه شده است. 

وی افزود: دو بخش ویژه دیگر که توسط بخش پژوهش و آموزش ایفمارک در معاینات امسال پیش‌بینی شده است، گیت آنالیز بازیکنانی که قبلاً به دلیل آسیب‌های زانو و عضلات تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و همچنین راه‌اندازی بخش آموزش آفلاین مبارزه با دوپینگ است. 

هراتیان تصریح کرد: با توجه به قوانین جدید وادا و فیفا در بحث آموزش، تصمیم گرفته شد با ایجاد پلتفرم آموزشی آفلاین، کلیه بازیکنان و کادر تیم‌ها در کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ شرکت کنند. بازیکنان با ورود به این پلتفرم فیلم آموزشی را مشاهده می‌کنند و سپس در آزمون مربوطه شرکت و پس از کسب 80 درصد امتیاز موفق به کسب سرتیفیکیت (گواهی) می‌شوند. جهت صدور کارت بازی علاوه در موفقیت در تست‌های پزشکی ارائه این گواهی نیز الزامی است. 

ایفمارک (مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران) هر ساله سعی دارد علاوه بر رعایت استانداردهای بین‌المللی پزشکی فوتبال، با ایجاد بستر پژوهشی و آموزشی مناسب با شرایط لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران گام‌ مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های جسمی و ذهنی فوتبال بردارد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 805296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟