ارمغانی: باید با تمرکز بالا در بسکتبال کاپ آسیا حاضر شویم/ نباید به نتایج قبلی تکیه کنیم

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص آخرین شرایط تیم ملی بسکتبال پیش از بازی نخست خود مقابل سوریه در کاپ آسیا اظهار کرد: ما امروز (سه‌شنبه) یک تمرین داریم که امیدوارم آن را با سلامت و بهترین شرایط ممکن پشت سر بگذاریم. خوشبختانه شرایط روحی خوب تیم است. ما تازه 2 روز قبل مسابقات به اندونزی رسیدیم و روز گذشته (دوشنبه) نخستین تمرین خودمان را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه بهنام یخچالی در آمادگی کامل قرار دارد، گفت: خداراشکر بهنام یخچالی پس از مصدومیتی که در بازی با سوریه برای او به وجود آمد اکنون بهبودی کامل پیدا کرده و هیچگونه اثری از آسیب‌دیدگی روی او نیست. در بهترین فرم بدنی خود قرار دارد. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره بازی با سوریه اینطور توضیح داد: مهم است اینکه بازیکنان بدانند بازی جدید است مقابل سوریه و آن‌ها تیمی قدرتمند و تاکتیک‌پذیر هستند و نباید تکیه به نتیجه قبلی داشته باشیم که توانستیم آن‌ها را در زمین خودشان شکست هدیم. باید با تمام قدرت به زمین برویم و با تمرکز کامل بالا تا بتوانیم روی تاکتیک‌های تیمی که در تمرینات به آن‌ها گوشزد کردیم در زمین اجرا و پیاده کنیم. باید بدانیم بازی اول در هر تورنمنتی سخت است و حتمأ تیم سوریه با قدرت 2 چندان به زمین می‌آید تا باخت گذشته خود را جبران کند و باید در این رابطه هوشیار و تمرکز داشته باشیم تا دچار اشتباه نشویم.

ارمغانی با اشاره به اینکه بازی با قزاقستان و ژاپن هم آسان نیست، گفت: در این تورنمنت هیچ بازی آسانی پیش‌روی ما نیست زیرا تمام تیم‌ها با قدرت و کیفیت بالا به این مسابقات آمده‌اند. مقابل ژاپن و قزاقستان قرار می‌گیریم، بازی فوق‌العاده دشواری مقابل این 2 تیم در انتظار ما است. باید تلاش کنیم بازیکنان را از لحاظ فیزیکی ثابت نگه داریم با تمام تمرکز کامل درون زمین بازی کنند. 

وی در پاسخ به اینکه در آخرین دوره این مسابقات در سال 2017 تیم ایران دوم شد و در این دوره باید انتظار چه نتایجی از تیم ایران داشت، گفت: در 5 سال گذشته تمام بسکتبال دنیا کار کرده و روز به روز پیشرفت داشته‌اند، مشابه آن‌ها هم همین اتفاق برای ایران رخ داده است. در آخرین دوره این بازی‌ها در سال 2017 ایران جایگاه دومی را کسب کرد، ولی نباید به این موضوع اکتفا و تکیه کنیم. زیرا تیم‌ها با قدرت کامل به اندونزی آمده‌اند و به همین دلیل تیم ما باید تلاش و زحمت بکشد تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کند. به عنوان مربی قول می‌دهم با قدرت و تمرکز بالا در هر بازی به زمین برویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به اتمام قرارداد یوانوویچ با تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: ما از ابتدای امر هم با جناب زلاتکو تا پایان پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی قرارداد داشتیم و پس از اتمام این مساله طبق قراردادش که با باشگاه خود در سوپر لیگ اسلواکی و تیم «سی بی کومانرو» داشت باید به تیم خود باز می‌گشت. در آینده اگر دوباره فرصتی پیش بیاید حتمأ از وجود او در تیم ملی استفاده خواهیم کرد. واقعأ یووانوویچ عضو موثری از کادر تیم ملی بود و امیدوارم در آینده نزدیک دوباره بتوانیم از وجود این مربی در تیم ملی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

کدخبر: 802919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟