رجاییان: فدراسیون فوتبال نیاز به خانه تکانی دارد/ برکناری اسکوچیچ خیانت و نامردی است

به گزارش رکنا، «محمد رجاییان» در مورد ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من در بخش نماینده باشگاه‌ها ثبت نام کردم. نقص مدرک دارم و باید دوباره برگردم و آن‌ها را بیاورم. حس می‌کنم فدراسیون فوتبال نیاز به افراد جوان‌تر دارد. افرادی که تجربه و تخصص داشته باشند. خودم را نمی‌گویم. شاید در ادامه راه مجبور به انصراف شوم، شاید هم بمانم ولی فدراسیون فوتبال نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد. 

وی افزود: حضور جوان‌هایی که تجربه و تخصص دارند می‌تواند شرایط فوتبال کشور را عوض کند. فوتبالی که صنعت، تجارت و دلخوشی مردم است. ببینید چند دوره است چه اتفاقاتی می‌افتد. این نابسامانی‌ها با مقداری علم، تجربه و تخصص ازبین می‌رود و می‌توان فوتبال را به بهترین شکل به مردم عرضه کرد. 

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد حواشی به وجود آمده در تیم ملی، عنوان کرد: نامردی کردن بازخورد بدی دارد. اسکوچیچ در بدترین حالت تیم ملی را تحویل گرفته، زمانی که کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی را بالا بیاورد، تا این مرحله با نتایج خیلی خوب بالا آورد. برداشتن او خیانت و نامردی است. این موضوع می‌تواند از نظر روحی و روانی هم به تیم ملی ضربه بزند. بازیکنان تیم ملی جملگی اعتقاد دارند با او راحت‌تر می‌توانند کار کنند. 

رجاییان در خصوص اینکه بین بازیکنان دودستگی ایجاد شده، اظهار داشت: به شخصه دیدگاه خودم را گفتم. از دل بازیکنان و درون اردو خبر ندارم. بنابراین اظهار نظرم شخصی است. حس می‌کنم وقتی یک مجموعه کار کرده و موفق شده دست زدن به ان ترکیب و ارنج با یک باخت درست نیست. 10 برد داشتیم. بردهایی که اصلا فکر نمی‌کردیم به دست بیاوریم، حالا با یک باخت در بازی دوستانه به نظرم این‌ها بهانه است. 

وی در مورد شرایط آلومینیوم اراک گفت: در سال جاری هیات مدیره شرکت تصویر جدیدی از فوتبال را به مردم استان مرکزی ارائه خواهد داد. علاوه بر تیمداری، بودجه‌ای را برای زیرساخت‌ها کنار گذاشته، نظر مدیریت شرکت این است؛ علاوه براینکه در لیگ برتر نتایجی می‌گیریم که مردم را خوشحال می‌کند باید به زیر ساخت‌ها هم توجه کنیم. احداث کمپ، ترمیم چمن و ... ضمن اینکه کم کم به سمتی می‌رویم که درآمدزاد شویم. تا الان در فوتبال استان مرکزی و باشگاه آلومینیوم درآمدزایی از طریق بازیکن انجام نشده، در این مدت که ما فعالیت می‌کنیم این اتفاق افتاده است. 

مدیرعامل آلومینیوم اراک در مورد مصوبه این باشگاه برای عدم جذب بازیکن خارجی، عنوان کرد: سال گذشته هیات مدیره شرکت مصوبه‌ای داده بود اما با وضعیتی که فعلا در نقل و انتقالات بازیکنان وجود دارد، این شویی که اتفاق افتاده و قیمت‌ها به طرز سرسام آوری بالا رفته دوستان را متقاعد کردیم که در صورت نیاز از بازیکن خارجی استفاده کنیم. قبل از اینکه موضوع سقف قرارداد مظرح شود، برای خودمان چارچوب داشتیم. زیر سقف کار می‌کنیم. همین الان حاضریم قرادادها را از پشت صندوق ماشین بیاوریم و در اختیار همه مردم قرار بدهیم. 

وی افزود: قراردادها، مدارک و امضای کمیته نقل و انتقالاتمان هست. مدیربرنامه‌هایی که به باشگاه آمدند می‌توانند گواهی بدهند که همه چیز قانوی پیش رفته است. اینکه گفتم از دیدگاه باشگاه خودمان می‌گویم. طرف قرارداد ما بازیکنان هستند و آن‌ها هم باید راضی باشند. اگر حداقل نصف باشگاه‌ها دست به این کار بزنند ما هم حاضریم این کار را انجام بدهیم. سقف ما زیر سقف قراردادی است که فدراسیون تعیین کرده است. 

رجاییان در مورد شرایط ورزشگاه امام خمینی اراک (ره) گفت: باشگاه ما درسال‌های گذشته تلاش کرد باشگاه باشد اما فقط همان تیم لیگ برتر مصداق حضور در مسابقات بود. تلاش مدیرعامل شرکت و هیات مدیره باشگاه اسن است که به سمت استانداردها برویم. قرار است به وزارت ورزش بروم و با مسئولین شرکت تجهیز هم ملاقات داشته باشم. ایرادهای اساسی دارد. باید استادیوم را با یک پروسه بلند مدت به ما واگذار کنند. به جای ان ما زیرسخت‌هایی که مشکل دارد را درست کنیم. 

وی در مورد برپایی اردوی تابستانی آلومینیوم اراک اظهار داشت: اردوی خارج از کشور نداریم. یک اردو در تهران داریم. دوباره به اراک میرویم و بعد به خاطر اینکه تیم‌های لیگ برتری تهران هستند از لحاظ هزینه بهتر است دوباره به اینجا بیاییم و بازی‌های دوستانه انجام بدهیم. کشور خودمان این قابلیت را دارد که اردو برگزار شود ولی نیاز به تبلیغات بیشتر است. در این کشور جاهای بکری وجود دارد که ظرفیت اسکان تیم‌ها را دارد. مقداری هم میراث فرهنگی و گردشگری باید کار کند تا توریسم ورزشی توسعه پیدا کند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 802516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟