نشست کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون‌های تحت پوشش/ خسروی‌وفا: تفاهم‌نامه انتقال رشته‌ها باید روزآمد شود

به گزارش رکنا، نشست بررسی عملکرد و هم‌اندیشی کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون‌های تحت پوشش برگزار شد.

در این نشست، روسای فدراسیون‌های تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و سوارکاری و دبیر فدراسیون‌های نابینایان، جانبازان و معلولین، قایقرانی، بدمینتون، تکواندو، ترای اتلن، تنیس، تیراندازی با کمان و همچنین رییس، دبیر اجرایی و مدیران کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند که گزارشی از عملکرد فدراسیون‌ها ارائه و برخی مسائل مرتبط با ورزش‌های پارالمپیکی از سوی طرفین مطرح شد.

 در پایان این جلسه مقرر شد گزارش عملکرد مکتوب فدراسیون‌ها، نیازهای آموزشی و کلاس‌بندی و همچنین درخواست تجهیزات فدراسیون‌ها در بخش‌های قهرمانی وهمگانی به کمیته جهت بررسی‌های لازم اعلام شود. همچنین برای تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون‌ها نیز کمیته ملی پارالمپیک کمک خواهد کرد تا با اهداف و سیاست‌های کلان پارالمپیک همسویی به وجود آید.

در این پایان، رییس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تشکر از حاضران اظهار داشت: طبق آخرین نامه کمیته بین‌المللی پارالمپیک باید رشته‌های دیگر هم از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده و به فدراسیون تخصصی تحت پوشش فدراسیون جهانی خودشان منتقل شوند. البته استثناء هم وجود دارد به عنوان مثال بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و فوتبال نابینایان خودشان فدراسیون جهانی دارند و نیاز به انتقال نیست.

خسروی‌وفا افزود: اینکه انتقال‌های قبلی بعضا ناقص انجام شده و بعضأ در سطح هیات‌های استانی هنوز مشکلاتی وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم که تفاهم‌نامه‌های قبلی که به امضای وزیر ورزش، روسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمیپک و فدراسیون‌های جانبازان و معلولین و فدراسیون تخصصی رسیده، خوب است که با گذشت این چند سال روزآمد شود تا روند انتقال کامل گردد.

انتهای پیام/

کدخبر: 801962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟