صحبت‌های جنجالی مدیرعامل بارسلونا در مراسم معارفه کسیه/لاپورتا: با ایجنت رونالدو شام خوردیم!

به گزارش رکنا، 2 روز پیش بود که سرانجام اولین خرید تابستانی بارسلونا رسمی شد. فرانک کسیه، هافبک ساحل عاجی میلان با اتمام قراردادش ترجیح داد از این باشگاه جدا شود و از هفته‌ها قبل نیز با بارسلونا به توافق رسیده بود با این حال باشگاه کاتالان به دلیل مشکلات مالی، قادر به اعلام رسمی این انتقال نبود. 

کسیه درباره حضور در بارسلونا؟

خیلی خوشحالم که اینجا هستم. امیدوارم با بارسلونا به چیزهای زیادی دست پیدا کنم. واقعأ می‌خواهم بهترین عملکردم را اینجا ارائه بدهم. باید با هم‌تیمی‌ها و کادر فنی تیم ملاقات کنم. توره بازیکن بزرگ و قهرمانی کامل بود و امیدوارم بتوانم به حرفه‌ای مشابه او دست پیدا کنم. من با ابراهیموویچ صحبت کرده‌ام، بله، او به من گفت که به جای خوبی می‌روم. من یک بار مقابل بارسا بازی کردم و در آن دیدار یک بر صفر پیروز شدیم. همچنین در بازی‌های المپیک با پدری و مینگزا بازی کردم. من می‌خواهم سخت کار کنم و موقعیت من در زمین توسط مربی تعیین می‌شود. بعد از اینکه ژاوی با من تماس گرفت و توضیح داد که از من می‌خواهد چه کار کنم و اهمیتم را در تیم برای من مشخص کرد، بارسلونا را انتخاب کردم. البته من خودم را به عنوان یک بازیکن فیکس در تیم نمی‌بینم. تو میلان به من می‌گفتند رییس چون همیشه ماشینمو جای رییس می‌گذاشتم(باخنده) خودم را یک بازیکن کلیدی در ترکیب نمی‌بینم. باید کار کنم زیر گرفتن پست با حرف زدن به دست نمی‌آید. باید خودم را در تمرینات ثابت کنم و مربی آنجا تصمیم می‌گیرد.

خوان لاپورتا درباره حضور کسیه در بارسلونا؟

به کسیه و خانواده و ایجنتش خوشامد می‌گویم. آن‌ها با متئو و جوردی خیلی خوب کار کردند تا این انتقال نهایی شود. او تمایل خود را برای امضای قرارداد با بارسا نشان داد ما خوشحالیم چون امروز یکی از خواسته‌های ژاوی سرمربی مان را برآورده کردیم. فرانک کسیه از جمله هافبک‌های است که ما در تیممان کم داشتیم. او خوب می‌داند چطور از خط دفاعی محافظت کند. خیلی خوشحالیم که با بازیکن دیگری از آفریقا امضا کردیم، بارسا در طول تاریخ همیشه مرجع خوبی برای بازیکنان آفریقایی بوده است مانند اتوئو، توره، کیتا و...

تقویت تیم؟

قبل از تقویت تیم باید اهرم دوم را فعال کنیم تا بتوانیم در قانون فرپلی مالی 1 مقابل1 قرار بگیریم و بتوانیم رضایت کامل مربی را  برآورده کنیم.  چندین قدم برداشته و تا زمان اجرای کامل آن تلاش می‌کنیم. فعال کردن اهرم دوم سخت‌تر از اهرم اول خواهد بود اما احتمالأ بتوانیم تا نیمه دوم ماه ژوئن آن را رسمی کنیم.

دی‌یونگ و دمبله؟

دی‌یونگ بازیکن بارسا است و اگر نیازی نباشد او را نخواهیم فروخت. می‌دانیم پیشنهاداتی دارد ولی درحال حاضر او را نمیفروشیم.  در خصوص دمبله ما هیچ تاریخی را تعیین نکرده‌ایم چون همه چیز نا مشخص است. پیشنهادی به او داده‌ایم و ایجنتش صحبت‌هایی کرده است ولی با خواسته ما مغایرت دارد. ما تا زمانی که دمبله بخواهد آماده مذاکره هستیم. اگر او پیشنهاد را قبول نکند جزو تیم ما نخواهد شد ولی اگر قبول کند درها روی او باز است.

دستمزد؟

 در حال نظم بخشیدن آن‌ها هستیم و این برای همه بازیکنان خواهد بود و برای تعادل در تیم چنین قانونی نیاز است. ما عجله ای نداریم ولی زمان زیادی هم نمی‌توانیم منتظر بمانیم. شاید بازیکنانی که قول جذب آن‌ها را داده‌ایم در زمان مشخص نتوانیم قراردادشان را نهایی کنیم. با نهایت احتیاط در بازار قدم بر خواهیم داشت تا با قوانین دستمزد مان مطابقت داشته باشد.

خروجی‌ها؟

 بازیکنانی که دقایق زیادی کسب نمی‌کنند، می‌توانند با کمک ما از باشگاه خارج شوند. برای تعادل تیم اول چندین بازیکن باید خارج شوند. از نظر دستمزد هم خروجی‌ها کاملا ضروری هستند. برای تمام بازیکنان احترام قائل هستیم ولی بازیکنانی داریم که قرارداد دارند اما جزو برنامه‌های مربی نیستند. بعضی‌هایشان به دنبال همین قرارداد در تیم دیگری هستند. آن‌ها حرفه‌ای هستند و شرایط باشگاه را درک می‌کنند.

شام مشترک با ایجنت رونالدو؟

 من با خورخه مندس شام خوردم. درسته ما برای بازار نقل و انتقالات ملاقات کردیم، البته متئو نتوانست حضور پیدا کند اما نمی‌توانم نام بازیکنانی را که در موردش صحبت کردیم فاش کنم. همیشه ایده خوبی است که با مندس صحبت و ملاقات کنید زیرا او به شما کمک می‌کند تا از وضعیت بازار مطلع شوید. من در مورد بازیکنانی که از جلسه بیرون آمدند صحبت نمی‌کنم. من نمی‌خواهم بگویم او هیچ بازیکنی به من پیشنهاد داد یا نه. همه فوتبالیست‌ها شایسته احترام هستند. این هیچ کمکی به منافع بارسا نمی‌کند. ما باید به بازیکنانی که با آن‌ها قرارداد دارند احترام بگذاریم.

درباره مصدومیت پوتیاس؟

در بارسا ما ناراحت هستیم زیرا بهترین بازیکن جهان، الکسیا، مصدوم شده است. مهم این است که او روی ریکاوری تمرکز کند و ما به او کمک کنیم تا در این روند احساس خوبی داشته باشد. هیچ چیز دیگر، این اتفاقات در فوتبال اتفاق می‌افتد. مصدومیت کشنده است، به خصوص در مورد الکسیا، او یک بازیکن بزرگ است. ما در هر چیزی که او نیاز داشته باشد به او کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 801105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟