فرهادیان: قرار نیست خلاف قانون عمل کنیم

به گزارش رکنا، آرش فرهادیان در حاشیه مراسم تشییع 2 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب گفت: امروز به لطف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تجدید میثاق و بیعت دوباره با پرستوهای عاشقی انجام شد که هر چه داریم از این عزیزان است. اگر مردم کشورمان با همه مشکلات اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در امنیت آرامش زندگی می‌کنند، مدیون خون شهدای عزیز و دو شهید گمنامی هستند که امروز به خاک سپرده می‌شوند. امیدوارم با تأسی از راه این عزیزان و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم موفق عمل کنیم و برای آسایش مردم قدم برداریم.

وی در مورد حضورش در دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: در ابتدا به جناب پریچهره خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. او از مدیران توانمند ورزش کشور است. در حوزه اداره و توسعه ورزش حرفه‌ای باشگاه‌ها کارهایی را برای بررسی لایحه نظام باشگاه‌داری، رتبه‌بندی و ... آغاز کرده بودیم که در چند ماه آینده به ثمر می‌نشیند. امیدوارم در این بخش نیز ورزشکاران بتوانند منتفع شوند. برای اینجا نیز با وجود عدم میل باطنی تکلیف و درخواست شد که در خدمت باشم، چون دوست داشتم کارهایی که در توسعه ورزش حرفه‌ای باشگاه‌ها انجام داده بودیم به سرانجامی برسد و اتفاقات خوبی بیفتد، اما تکلیف شد و قبول کردم که بیایم.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که باید بیفتد تغییر در اساسنامه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی است که ایرادهایی به آن وارد شده است. این کار باید با هماهنگی وزارت ورزش و شخص وزیر انجام شود. موضوع بعدی، برگزاری منظم و دقت‌نظر خاص درباره مجامع است، از جمله مجامع انتخاباتی. ما تا پایان سال 16 مجمع انتخابی خواهیم داشت. دوستان‌مان در حوزه اداره کل فدراسیون‌ها این کار را انجام می‌دهند و ما هم سعی می‌کنیم نقاط قوت را تقویت کنیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که ارتباط و تعامل سازنده‌ای با فدراسیون‌ها داشته باشیم تا اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد، آن را حل کنیم.

فرهادیان راجع به وضعیت فدراسیون سوارکاری بیان کرد: انتخابات این فدراسیون طبق مقررات و قوانین برگزار نشد. طبق اساسنامه فدراسیون‌ها و اختیارات وزارت ورزش، نظارتی روی انتخابات صورت نگرفت و هیچ‌کدام از مسئولان حراست نظارتی نداشتند. فکر کنم عزیزانی که در این جلسه حضور داشتند به این نتیجه رسیدند که انتخابات باید در شرایط قانونی و بهتری انجام شود. نهادهای نظارتی نیز در حال کنترل هستند و به‌زودی مشکل فدراسیون سوارکاری حل خواهد شد.

وی در خصوص اینکه اگر قرار باشد انتخابات این فدراسیون دوباره برگزار شود، مشکلی از طرف فدراسیون جهانی این رشته به وجود نمی‌آید، گفت: به شدت با این موضوع مخالفم هر جایی که درباره قانون صحبتی شود، بگوییم فدراسیون جهانی فلان مشکل را به وجود می‌آورد. بحث تحریم و تعلیق روسیه در شرایطی که به شکل ظاهری و معنایی مخالف منشور المپیک بود، انجام شد و این کشور را محروم کردند. ما نمی‌توانیم هر جایی که می‌خواهیم طبق قانون و مقررات کشور عمل کنیم، نگران این باشیم که فدراسیون جهانی فلان رشته چه برخوردی می‌کند. شاید فدراسیون جهانی رشته‌ای انتظاراتی خارج از عرف داشته باشد و نتوانیم طبق نظر آنها پیش برویم. ما به قوانین عرفی و شرعی خودمان توجه داریم.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی درباره اینکه تکلیف برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک با توجه به اینکه برخی از فدراسیون‌ها با سرپرستی اداره می‌شوند، چه خواهد شد، اظهار کرد: تلاش وزارت ورزش و معاونت قهرمانی این است تا زمان برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک تا جایی که می‌تواند انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار کند و مجمع به‌صورت قانونی برگزار شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 800834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟