واترپلوی اسپانیا بر فراز جهان

به گزارش رکنا، نوزدهمین دوره مسابقات واترپلوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بوداپست مجارستان با قهرمانی تیم اسپانیا به پایان رسید.

اسپانیا در فینال هیجان انگیز مسابقات، ایتالیا را شکست داد. این دیدار مهیج پس از ضربات پنالتی ۱۵-۱۴ (۹-۹ در وقت قانونی) به سود اسپانیا به پایان رسید.

این سومین طلای جهان برای اسپانیا (۱۹۹۸، ۲۰۰۱، ۲۰۲۲) است. فینال بوداپست تکرار مسابقه جهانی ۲۰۱۹ بود که ایتالیا با نتیجه ۱۰ بر ۵ اسپانیا را شکست داده بود.

آمار و حقایق

ایتالیایی ها این شانس را داشتند که به دومین تیمی تبدیل شوند که از مدال طلا در مسابقات قهرمانی مردان جهان دفاع می‌کند (فقط اسپانیا در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۱ به این موفقیت دست یافت). 

اسپانیایی‌ها در چهار سال گذشته در چهار فینال بزرگ بازی کرده‌اند. آنها در دو فینال مسابقات قهرمانی اروپا (به صربستان در سال ۲۰۱۸ و مجارستان در سال ۲۰۲۰) پس از ضربات پنالتی شکست خورده بودند. برتری اسپانیا در نوزدهمین دوره مسابقات جهانی یک تجربه بود. آنها از زمان بازی‌های المپیک توکیو تغییرات زیادی در فهرست خود نداشته‌اند. یازده بازیکنی که در توکیو مقام چهارم را کسب کردند در بوداپست بازی کردند. ایتالیا، کرواسی، صربستان و سایر تیم‌ها تغییرات زیادی در ترکیب خود داشتند. ۵ نفر از ۱۳ بازیکن ایتالیایی برای اولین بار در یک رقابت بزرگ حضور داشتند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و کرواسی اول تا سوم شدند.

علی‌رغم این باخت، ایتالیا به عنوان تنها تیم مردان با ۴ مدال طلا در مسابقات جهانی رکورددار باقی ماند.

همچنین  فیلیپه پرونه از اسپانیا توسط هیات داوران فینا به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد. هم‌تیمی او اونای آگیره به عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شد. عملکرد آگیره در فینال عالی بود.

بهترین گلزن این رقابت ها با ۲۱ گل، آلکس بوون از آمریکا بود.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 799904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟