جلالی: منتظر عواقب ورود دوباره خارجی‌ها در لیگ باشید/ 100 میلیون دلار در 30سال گذشته یعنی فاجعه!

مجید جلالی کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش رکنا در خصوص سیل دوباره بازیکن و مربی خارجی به لیگ ایران گفت: در طی این 30 و به گواه مستندات موجود مبلغی در حدود 100 میلیون یورو برای آوردن بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران هزینه شده است.که بیشتر از آنکه سود برای ما داشته باشد پر از ضرر بوده است. نتیجه این همه هزینه در فوتبال ایران قطور شدن پرونده‌های ما در دادگاه‌های بین المللی بوده و شکایت‌های زیادی که در این زمینه داشتیم و مجبور به پرداخت خسارت هم شده‌ایم. این فصل هم من مطمئنم که چیزی عاید لیگ برتر نخواهد شد و مثل همیشه داستان‌های قبلی تکرار خواهد شد.

عضو انجمن مربیان فوتبال ایران درباره به این موضوع  که نحوه خداحافظی بازیکنان فوتبال ایران چنگی به دل نمی‌زند افزود: از آنجاییکه در ایران همیشه ارتباطات بازیکنان با باشگاه ضعیف بوده و هیچ‌وقت از استحکام لازم برخوردار نبوده، خیلی نباید توقع داشت که برای پایان کار بازیکنان بزرگ در فوتبال ایران مراسمی درخور برگزار شده و نسل جدید از آن عبرت بگیرند.

وی ادامه داد: بازیکن در ایران تاریخ مصرف دارد و از او استفاده ابزاری میشود. در طول دوران بازیگری هرکاری را فقط برای خود و نه برای باشگاه انجام داده و چون ارتباط مناسب و حرفه‌ای با باشگاه ندارد، آن اتفاق ممکن در انتهای فوتبالش نخواهد افتاد. در فوتبال ما خود بازیکن تشکل ندارد و اگر هم باشد چندان قوی نیست که بتواند برای بازیکنی که سال‌های سال تیمش را همراهی کرده و زحمت زیادی برای آن کشیده است، خداحافظی شایسته‌ای ترتیب دهد.

جلالی همچنین اظهار داشت: این موضوع برای صنف مربیان هم به نوعی جاری است و آنها هم به دلیل عدم وجود تشکل صنفی قوی که به دلیل ضعف متولیان فوتبالی ماست، از همین شرایط خداحافظی غربیانه و کنارکشیدن در سکوت برخوردار هستند. مدیران قوتبالی ما از حضور همچین تشکلی ترس دارند، چون در مجمع فدراسیون چند رای را از دست خواهند داد و همیشه ما در حسرت یک تشکل قوی در حوزه بازیکن و مربی فوتبالی هستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 799105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟