حدادی: برخی‌ها از روی خصومت شخصی علیه من خبر می‌زنند/ باید از کشورهای دیگر درس بگیریم

احسان حدادی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برخی اخبار مبنی بر اینکه سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب نکرده است، اظهار کرد: متاسفانه یکسری دوستان در رسانه‌ها همیشه رو به روی ورزشکاران قرار می‌گیرند و یکسری اخباری مطرح می‌کنند که چندان خوشایند نیست و می‌خواهند با این اتفاق ورزشکاران را تخریب کنند. باعث تاسف است برای برخی رسانه‌ها که چنین مسائلی از طرف آن‌ها مشاهده می‌شود. آن‌ها از روی غرض‌ورزی و خصومت شخصی دست به انتشار چنین اخباری می‌زنند.

وی افزود: به اندازه کافی اخبار بد در کشور وجود دارد و نیازی نیست که بخواهیم با چنین اخباری ناراحتی مردم را دو چندان کنیم. بیش‌تر از هر چیزی کشور نیاز به آرامش و اخبار خوب دارد. متاسفانه تمام کشورها به اندازه کافی فشار روی ایران می‌گذارند و فشار صدردرصدی قرار داده‌اند که مردم ایران را به چالش بکشانند. البته آن چیزی که مشخص است اینکه خوشبختانه مردم کشور ما انسان‌های فهیم و بزرگی هستند و از تمام این اخبار با خبر هستند.

دارنده مدال نقره المپیک لندن تصریح کرد: باید از کشورهای دیگر یاد بگیریم که از ایران پایین‌تر هستند اما خودشان را بزرگ می‌بیینند. انتظارم به عنوان ورزشکار این است به جای انتشار اخبار، بهتر است گذشته ورزشکار را مرور کنند و قطعأ کسی که 25 سال در ورزش حرفه‌ای دنیا فعالیت کرده آنقدر ارتباطات خوبی در فدراسیون جهانی دارد که بخواهد در مسابقات جهانی حضور داشته باشد.

حدادی درباره شرایط تمرینی خودش در آمریکا بیان کرد: در این مدت اخیر که در آمریکا هستم چند جلسه زیر نظر جناب مک تمرین داشتم، هر چند فدراسیون ما قراردادی با او ندارد. خوشبختانه روند تمرینات به خوبی پیش رفته و تا حد زیادی توانسته ام از نظر بدنی به فرم خوب نزدیک شوم. اگر قرار بر حضورم در مسابقات جهانی باشد تا شروع مسابقات در همین آمریکا حضور خواهم داشت.

وی با اشاره به اخذ سهمیه مسابقات جهانی گفت: بیشتر اولویت من برای بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی بوده و حقیقت امر این است برنامه‌ای برای قهرمانی جهان نداشتیم اما تمام سعی‌ام می‌کنم اگر قرار بر این باشد در این مسابقات باشیم، بتوانم رکوردی که جایزه بزرگ بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد داشتم را ارتقا دهم. این اعلام فدراسیون جهانی نشان‌دهنده این مساله است زمانی که یک نفر مدال المپیک می‌گیرد فدراسیون جهانی دوومیدانی به آن بها می‌دهد و این اتفاق هم نشان از این دارد که آن‌ها توجه ویژه‌ای به تمام فدراسیون‌ها از جمله ایران دارند. تصمیم به حضورم در قهرمانی جهان بسته به نظر مسئولان فدراسیون دوومیدانی است و هر تصمیمی که آن‌ها بگیرند من از آن تبعیت می‌کنم. 

رکورددار پرتاب دیسک آسیا در خصوص اینکه آیا تصمیم به حضور در مسابقه‌ای در آمریکا دارد یا خیر، اظهار کرد: تصمیم داشتم در مسابقات قهرمانی کشور آمریکا شرکت کنم اما به دلیل اینکه سهمیه جهانی را به دست آوردم دیگر نیازی نیست در مسابقه‌ای شرکت کنم. هر چند اگر هم بود سعی داشتم بتوانم یک رکورد خوب و قابل قبول را بر جای بگذارم.

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان با اشاره به اینکه کار در مسابقات قهرمانی جهان سخت است، گفت: کار در جهانی سخت است زیرا تمام پرتابگران آماده و شرایط خوبی دارند تا بتوانند در اورگان عملکرد خوبی داشته باشند. خود من با آسیب‌دیدگی در جهانی 2019 قطر هفتم شدم و پس از آن هم به بیماری کووید 19  و همچنین کمر درد دچار شدم، این اتفاقات دست به دست هم داد تا در المپیک با شرایط نامطلوب حضور پیدا کنم و نتوانم نتیجه‌ای که می‌خواهم را به دست بیاورم. رفته‌رفته پس از سپری کردن آن دوران سخت در حال نزدیک‌شدن به شرایط ایده‌آل هستم هر چند که واقعأ نباید انتظار داشت کسی مانند من که در این مدت با مصدومیت دچار بوده بخواهد در قهرمانی جهان روی سکو برود. خود من هم توقع ندارم روی سکو بروم. من فقط نیاز به این دارم تا در مسابقه شرکت تا بدنم را برای بازی‌های آسیایی آماده کنم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در پایان با تشکر از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حمایت از او گفت: در این مدت از طرف فدراسیون دوومیدانی، کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت ورزش نگاه که هم ویژه‌ای به من وجود داشته است و هم همکاری خوبی با من داشته‌اند به خصوص شخص وزیر که نگاه ویژه‌ای به دوومیدانی دارد. امیدوارم اگر بنده در قهرمانی جهان حضور پیدا کردم جناب سجادی را در اورگان از نزدیک ببینیم زیرا خود او از خانواده این رشته بوده و قطعأ حضور وزیری که در گذشته خودش ورزشکار بوده یک افتخار بزرگ برای این مسابقات خواهد بود.

انتهای پیام/

کدخبر: 798444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟