بیاتی‌نیا: ساپینتو انتخاب خوبی بود/ هزینه‌های هنگفت باعث نابودی فوتبال می‌شود

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار کرد: انتخاب ساپینتو بهترین اتفاق ممکن بود اما اصولأ وقتی تیمی قهرمان می‌شود باید رویه هم کمی تغییر کند. معتقدم سرمربی جدید اگر خودش را با شرایط اینجا وفق دهد خیلی زودتر به موفقیت دست پیدا می‌کند. این سرمربی پرتغالی اگر فرهنگ جدید و سیستم فوتبالی جدیدی با خودش به ایران و لیگ برتر بیاورد، می‌تواند جزو مربیان موفق لیگ ایران شود.

وی در خصوص مبلغ‌های نجومی برخی تیم‌ها برای خرید بازیکنان، گفت: مساله پول گرفتن بازیکن مهم نیست بلکه تفکراتی مهم است که باید برای سال جدید به تیم آورده شود. اکنون رقابت خوبی پیش آمده و بیشتر مسئولان باشگاه استقلال دنبال خرید جدید هستند.  تیم فصل گذشته با این نفرات قهرمان لیگ شده اما برای فصل جدید باید در ابتدا اسکلت‌بندی تیم خود را حفظ کنند و سپس نقاطی را که در آن ضعف دارند پوشش دهند. پول دادن زیاد گاهی زوال می‌آورد و پول خرج‌کردن دلیلی بر موفقیت نیست. در دنیا هم بازیکنان بزرگ پول خوب می‌گیرند اما تعداد این بازیکنان که پول درشت دریافت می‌کنند زیاد نیست و باقی بازیکنان در یک سطح قرار دارند و مبالغ دریافتی آنها نیز در همان سطح است.

بیاتی‌نیا با انتقاد از پرداخت پول برای خرید بازیکنان عنوان کرد: در ایران چطور این پول‌ها پخش می‌شود؟ وقتی یک بازیکن 40 میلیارد می‌گیرد، بازیکن تیم قهرمان باید 100 میلیارد تومان دریافت کند. این رویه باعث فقر فوتبال ما می‌شود. این‌که برخی از باشگاه‌ها بودجه هنگفتی را خرج می‌کنند عاملی برای پیشرفت فوتبال نیست و به نوعی باعث فقیرتر شدن فوتبال و نابودی آن خواهد شد. بهتر است از یک جایی این ارقام کنترل شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره موضع‌گیری‌های اخیر نسبت به اسکوچیچ اینطور پاسخ داد: مشکلات بزرگ‌تر از اسکوچیچ داریم و باید اساسی‌تر به این مساله نگاه کنیم. الان مهم این است که بدانیم برای جام جهانی با چه دست اندازهایی روبرو هستیم. اردو و بازی تدارکاتی ما ضعیف بوده و بهترین سرمربی دنیا هم بیاید همین کار را می‌کند. موضوعی که مشخص است اینکه فوتبال آرامش می‌خواهد اما دقیقا حواشی پس از مجمع فدراسیون فوتبال شروع شد و بلای جان فوتبال شده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 797181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟