ماجدی: 3 نفر در فوتسال باید حقوقی مقابل کارگر معدن بگیرند

به گزارش رکنا، میرشاد ماجدی در زمان سخنرانی خود در کلاس داوری فوتسال اظهار داشت: خوشحالم در خدمت داوران فوتسال هستم. از داوران عزیزم افشاریان و اعضای کمیته داوران تشکر می‌کنم.  در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار وارد جام‌جهانی فوتسال به میزبانی هنگ‌کنگ شدیم و در گروه هلند، اروگوئه و ایتالیا قرار گرفتیم. روی کاغذ کسی فکر نمی‌کرد این تیم بتواند حرکت کند. به قول افشاریان ۱۲۰ هزار تومان برای داوران فوتسال پول نیست. همه برای عشق و علاقه کار می‌کنند. فوتسال و فوتبال ساحلی زیر مجموعه فوتبال هستند اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم. این 2 رشته جزو بزرگان جهان هستند و اگر پیشرفت نمی‌کنیم باید حداقل جزو ۴-۳ تیم برتر بمانیم.

وی افزود: در سال ۱۹۹۲ حسین عسگری به عنوان داور همراه ما بود و حتی شاید خودش هم فکر نمی‌کرد داور فینال شود. اما جزو قدیمی‌ها و افسانه‌های فوتسال است. این رشته در ایران ریشه تاریخی دارد. اگر به کشورهای حاضر در جام‌جهانی نگاه کنید، شاید الان اسم‌هایی را ببنید که سنخیتی با فوتبال نداشته باشند. ما در زمین‌های خاکی و آسفالت همین رشته را اجرا می‌کردیم. در آن زمان توپ تنبل نبود اما در ادامه قوانین جدیدی آمد.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: آقای گالان عزیز توقع داریم در جام‌جهانی آینده دست کم کوبل داوری از ایران دعوت شود. در قرعه کشی جام‌جهانی به اینفانتینو گفتیم آمدیم صدای مظلومیت خود را به گوش جهان برسانیم. با این تحریم‌ها و مسائلی که برای ایران ایجاد شده از شما به عنوان یک انسان آزاده خواهش می‌کنم به جز موارد مالی نگاه ویژه‌ای به ایران داشته باشید و امیدواریم این اتفاق بیفتد. نمی‌گوییم هر چهار داور بازی ایرانی باشند اما دست کم کوبل داوری از ایران به جام‌جهانی دعوت کنید.

ماجدی افزود: درباره مسائل مالی ۳-۲ روز قبل خدمت افشاریان و همکارانش بودم و آن‌ها از ما امضا گرفتند حق الزحمه داوری را در سال آینده افزایش خیلی خوبی بدهیم. دست کم مبلغ افزایش یافته‌ای که قبلاً پرداخت نشده بود بتوانیم پرداخت کنیم. با وجود محدودیت‌ها و مشکلات  مالی فدراسیون، حرکت رو به جلوی ما متوقف نشده است. کلاس‌ها برگزار می‌شود و همچنین اعزام تیم‌های مختلف در حال انجام است.

وی بیان کرد: به عنوان یک عضو این خانواده که خودم بازیکن و مربی فوتسال بودم می‌دانم 3 عضو در این رشته باید مقابل کار در معدن پول بگیرند. داور، مربی و دروازه‌بان فوتسال باید بیش از این حفاظت شوند‌. نکته و کلیدی این است که روانشناسی حین بازی در فوتسال خیلی مهم است. یادم است داور ۲۷ ثانیه مانده به پایان بازی سوت زد و پنالتی دوم را گرفت. خودم در سالن بودم که دیدم پس از گل شدن آن پنالتی چه مسائلی ایجاد شد

سرپرست فدراسیون فوتبال ادامه داد: تمام توضیحات عزیزان خوب است اما جو سالن و روانشناسی در بازی حرف اول و آخر را می‌زند. خیلی از داوران در لحظه ای که باید مدیریت بحران کنند، تصمیم صحیح بگیرند یا قانون را خم کنند، این کار را انجام نمی دهند‌. فیدبک این موضوع به کمیته داوران، فدراسیون و کمیته فوتسال باز می گردد.

ماجدی گفت: می دانم حقوق شما کم است و پول خاصی نمی‌گیرید و شاید تمرکز نداشته باشید‌ اما این مسئولیت را قبول کرده‌اید. اگر گلاره ناظمی ۱۲۰ هزار تومان می‌گیرد، در عوض به حدی خوب کار کرده که داور فینال جام‌جهانی می‌شود و پرچم کشور را بالا می‌برد. نمی‌خواهم توجیه کنم که نباید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران نباید هزینه ها را افزایش بدهد و شأن و شخصیت داوران را در نظر نگیرد اما یک شبه نمی‌توان راه صد ساله رفت. در کنار تمام همکارانم در هیات رییسه بستری را فراهم می‌کنیم که داوران هم انتفاع بیشتری ببرند.هفته قبل اعضای مستقل کمیته‌های انضباطی و اخلاق و استیناف را خواستم. دنبال شرط و مقرراتی هستیم از پرخاشگری مربی و بازیکن به داور  جلوگیری کنیم. سعی داریم سد بسیار خوبی را با حمایت ارکان قضایی در لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به وجود آوریم.  

وی افزود: همه ما فوتبال خود را با اسپانیا و ایتالیا مقایسه می‌کنیم اما بحث‌ها و جنجال‌های  مربوط به داوری خود را با آنها مقاسیه نمی‌کنیم. بازیکن در خارج از کشور پس از پنالتی و دریافت کارت زرد سر خود را پایین می‌اندازد و می‌رود. اینجا روی اوت دستی و کرنر جنجال ایجاد می‌شود. خیلی از تیم‌های ما ضمن احترام به آنها سعی دارند با سفسطه گری کار را جلو ببرند. به کمیته انضباطی و اخلاق پیشنهاد دادیم راه بازدارنده‌ای درمورد اعتراض به مظلوم‌ترین قشر فوتبال یعنی داوران ایجاد کنیم. این پیشنهاد هم باید در هیات رییسه تصویب شود.

انتهای پیام /

کدخبر: 795711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟