خروج مرادی از انتخابات فدراسیون جهانی به دلیل برکناری

به گزارش رکنا، طبق ادعای رسانه خارجی «Inside the games» علی مرادی پس از برکناری از ریاست فدراسیون ملی ایران خود با حکم دادگاه از نامزدی برای انتخابات ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) خارج شد.

مرادی که در یک سال گذشته مورد انتقاد چهره‌های مطرح وزنه‌برداری ایران قرار گرفته بود، به طور موقت جای خود را به سجاد انوشویرانی دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن داد.

شکایت رسمی انوشیروانی منجر به صدور حکم دیوان عدالت اداری شد. این در حالی است که مرادی بدون حمایت فدراسیون وزنه‌برداری ایران نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری که آخر هفته جاری در تیرانا آلبانی برگزار می‌شود شرکت کند.

به گفته یکی از اعضای سابق تیم ملی ایران، حقوق ورزشکاران پرداخت نشده است و بارها از ضعف امکانات و درمان در دوران طولانی ریاست مرادی به عنوان رییس فدراسیون بین المللی ایران شکایت کرده‌اند.

گفته می‌شود که تیم مردان اخیراً به نشانه اعتراض از اردوی تمرینی خارج شده است، تنها چند هفته پس از آنکه 2 نفر از اعضای تیم زنان از کشور فرار تا در آلمان مستقر شوند و قول دادند که دیگر برای ایران مسابقه ندهند.

یکی از آن‌ها، پریسا جهانفکریان، امروز به insidethegames گفت که احساس می‌کند مشکلات تیم بانوان آنقدر ریشه‌دار است که تغییر رهبر هم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های ایران، وضعیت اسفبار ورزشکاران نخبه عاملی برای خروج مرادی بود.

در ادامه این گزارش آمده است: بهداد سلیمی قهرمان دسته فوق سنگین لندن در سال 2012 از جمله کسانی بود که اخیرا مرادی را مقصر موفقیت‌های بی نظیر ایران دانسته بود. در بازی‌های المپیک لندن، ایران با 3 طلا در جایگاه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفت، در حالی که 2 طلا دیگر در ریو ۲۰۱۶ باعث شد ایران به مقام سوم برسد.

ایران در سال گذشته در توکیو، 2 ورزشکار برتر خود، سهراب مرادی و کیانوش رستمی برنده سال 2016 را پس از مصدومیت‌های جدی که تلاش‌های آن‌ها را در مسابقات مقدماتی لطمه زد، در اختیار نداشت. ایران به دلیل تخلفات تاریخی دوپینگ تنها توانست 2 ورزشکار را بفرستد و یک مدال نقره به دست آورد.

انتهای پیام/

کدخبر: 795676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟