رییس کمیته داوران فوتسال فیفا: بازخوردها از سیستم کمک داور ویدیویی مثبت بود

به گزارش رکنا، پدرو گالان درباره برگزاری کلاس‌های پیش فصل داوران و ناظران فوتسال کشورمان اظهار داشت: خیلی خوشحالم به ایران آمدم. اینجا مثل کشور دوم من می‌ماند‌. به دلیل اعتقاد داشتن به فوتسال ایران به کشورتان آمدم. در جام جهانی گذشته به میزبانی لیتوانی، مجدد سطح تیم ملی فوتسال ایران را دیدم.

وی افزود: خیلی اهمیت دارد ایرانی‌ها بتوانند داوران و ناظران خود را به شکلی آموزش بدهند که همه آن‌ها بتوانند یکنواخت عمل کنند. برگزاری چنین کلاس‌هایی به توسعه داوری کمک می‌کند و فدراسیون‌ها هم برای رقم خوردن چنین اتفاقی در داخل کشور خود، سرمایه‌گذاری کرده و خوب هزینه می‌کنند تا داوران و ناظران‌شان با روش‌های جدید هماهنگ شوند.

رییس کمیته داوران فوتسال فیفا ادامه داد: درمورد سطح داوری ایران باید بگویم باید به داوران بین‌المللی خود افتخار کنید. به دلیل دوست داشتن ایرانی‌ها چنین حرفی نمی‌زنم زیرا برای اولین بار در تاریخ، یک داور بین‌المللی خانم از ایران یعنی گلاره ناظمی از فینال جام‌جهانی قضاوت کرد.

گالان تصریح کرد: به این دلیل که اسپانیایی هستم و اهل قاره اروپا انتظار داشتم در فینال جام‌جهانی لیتوانی یک داور از این قاره داشته باشیم اما چنین اتفاقی نیفتاد و یک خانم ایرانی قضاوت کرد.

او با اشاره به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در فوتسال گفت: در فوتبال و ورزش امروز باید از تکنولوژی برای بهتر شدن ورزش استفاده کرد‌. VAR سیستمی است که به فوتبال کمک می‌کند. مهم این است که قضاوت بازی‌ها منصفانه باشد. البته در جام‌جهانی لیتوانی فیفا سعی کرد از این سیستم استفاده کند اما نام آن در فوتسال VAR نیست بلکه سیستم حمایت ویدیویی است. نتیجه بسیار موفقیت‌آمیزی هم داشت زیرا بازیکنان و مربیان بازخورد خوبی از این سیستم دادند و قطعأ این تکنولوژی در فوتسال می‌ماند‌.

 این داور اسپانیایی درمورد ارزیابی‌ها نسبت به متئو لاهوز، داور مطرح فوتبال این کشور، پاسخ داد: رویکرد در اسپانیا متفاوت و نوع سبک داوی لاهوز هم متفاوت است اما اگر از تیم‌ها، باشگاه ها، مربیان، بازیکنان و هواداران بپرسید دوست‌دارند کدام داور ال کلاسیکو را قضاوت کند، همه به او رأی می‌دهند.

انتهای پیام /

کدخبر: 794532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟