ساحلی‌بازان هندبال نوجوان ایران در اندیشه صعود به جمع 8 تیم برتر

به گزارش رکنا، ملی پوشان نوجوان هندبال ساحلی ایران که با برتری برابر تیم های آمریکا و قطر و شکست برابر قهرمان اروپا یعنی سوئد ، با 4 امتیاز و به عنوان تیم دوم گروه اول مرحله مقدماتی به مرحله دوم صعود کرده بودند، صبح امروز کار خود را در این مرحله شروع کردند. نخستین حریف ایران در این مرحله تیم کرواسی بود که مانند ایران با اندوخته 2 امتیازی گام به این مرحله گذاشته بود. تیم ایران که با یک بازگشت تماشایی نیمه نخست را 19 بر 18 به سود خود تمام کرده بود، در نیمه دوم حرف چندانی برای گفتن نداشت و 25 بر 12 مغلوب حریف شد تا کار به ضربات پنالتی بکشد که عل‌رغم از دست رفتن پنالتی دوم کروات‌ها، هندبالیست‌های کشورمان دو پنالتی پیاپی را از دست دادند تا با شکست 7 بر 6 در ضربات پنالتی، این مسابقه را با نتیجه 2 بر 1 به کرواسی واگذار کنند.

دومین مسابقه امروز شاگردان قشقایی راد نیز برابر فرانسه برگزار شد؛ تیمی که با پیروزی در هر 3 مسابقه مرحله مقدماتی و به‌عنوان صدرنشین گروه دو، راهی این مرحله شده اما با شکست امروز برابر قطر در شوک سنگینی فرو رفته بود. فرانسه که هنوز از شوک شکست برابر قطر خارج نشده بود، در همان ابتدا 8 بر 2 عقب افتاد و اگرچه توانست به بازی برگردد اما عملکرد خوب تیم ایران در دقایق پایانی باعث شد تا این نیمه را با نتیجه 23 بر 18 به سود خود به پایان برساند. در نیمه دوم اما فرانسوی‌ها شروع بهتری داشتند و از ایران پیش افتادند اما عملکرد فوق العاده خط دفاعی ایران و به‌ویژه سنگربان تیم یعنی متین گلدان باعث شد تا فرانسه در 4 دقیقه پایانی 10 دقیقه دوم نتواند هیچ گلی به ثمر برساند و تیم ایران در این نیمه نیز با حساب 18 بر 13 به پیروزی رسیده و فاتح این دیدار شود.

با احتساب نتایج کسب شده در مسابقات امروز، تیم کرواسی با 6 امتیاز در صدر گروه جای گرفته و صعود خود به مرحله یک‌چهارم پایانی را قطعی کرده است و تیم‌های سوئد، ایران، برزیل و فرانسه همگی 4 امتیازی هستند و بالاتر از قطری قرار دارند که با 2 امتیاز امیدی به صعود ندارد. ملی‌پوشان ایران عصر فردا در آخرین دیدار خود در این مرحله در مسابقه‌ای سرنوشت ساز به مصاف برزیل خواهند رفت که در صورت پیروزی، به جمع 8 تیم برتر راه خواهند یافت و در صورت شکست نیز پیروزی سوئد برابر فرانسه، ایران را راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 793232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟